Moderator: Moderatorer

#1284078
CaptainOats skrev: sön 02 dec 2018, 22:08
fjohan82 skrev: lör 01 dec 2018, 22:21 Inget mer än kört hem bilen från Arlanda, efter en vecka utomlands i 30-gradig värme.
Imorgon får det nog bli en tvätt, den ser för hemsk ut efter att ha stått på långtidsparkeringen, trots att det fanns tak över...
Hade fullt med fågelskit på bilen trots garage på arlanda. Klagade och fick kompensation.
Lite koll får dom ha.
Ja man tycker det.
Min gick larmet på när den stod där, vaknade av att VOC larmade... :bored:
Dock inte ett enda märke på bilen... :-/
#1284153
UnleashFusion skrev: mån 26 nov 2018, 10:15 Bokat tid för felsökning på bilen, För någon vecka sedan slutade kupéuttaget att gå igång vid tidpunkter som man ställt in, själva billaddaren som är installerad fungerar som den ska när anslutningskabeln sätts in. har också testat 3 olika kupévärmare och ingen av dom startar, en av kupévärmaren går igång men efter 3sec stängs fläkten på kupévärmaren.. :mad: :-(
en liten update, felsökning gav resultat, var någon kabel mellan billaddaren och kupéuttaget som gjorde att strömmen inte gick igenom samt hade dom delarna som behövdes till byte och nu fungerar kupéuttaget som det skall!
av LpBp
#1284211
Jag har tänkt att byta ut båda mina handbromsvajrar till min volvo v70xc 1998 idag men har inte riktigt vågat att börja än för att jag har ingen aning om hur lång tid det kan ta eller hur krångligt det är, antar att det är samma process som att byta på en 850? men skulle gärna uppskatta en förklaring om hur man gör :-) Tänkte att jag kunde posta här istället för att skapa en helt ny tråd.
#1284251
Inget. Men kopplade upp svågerns V60 mot Vida och nollade adaptionen till automatlådan. Väldans va den hugger till när man lägger i D el ska iväg ibland. Efter nollning provkörde vi och den växlade så fint så. Även när han kom hem och stannade vid postlådan och när han sedan la i D och körde in på gården. Håller tummarna nu.
#1284436
Fått tummen ur och tvättat bilen, la på ett lager Gtechniq C2 Liquid Crystal som avslut. Återstår att se hur länge det varar, då jag ska ner till Halland senare i veckan kommer den väl se lika hemsk ut till helgen igen... :bored:
Hämtade hem kabelmattan till de uppvärmda spolarmunstyckena också, koppla in dessa blir nästa projekt. :-)
#1284513
Ny här...
Antisladdlampa började blinka och bilen gick oerhört ryckigt vid gaspådrag under hastigheter över ca. 30 km/h. Sedan tändes ABS-lampan och senare även motorlampan... Trodde först det var fukt i någon ABS-givare eller liknande som gjorde att systemet kortslöt (för att problemet har kommit och gått under en mindre tid), men icke det. Efter vidare undersökning (bl.a. här på forumet) och i samråd med verkstan så kom vi fram till att det kan vara ABS-kransarna, mycket riktigt var det så... Nu är det bytt och alla 210 kusar travar :-).
#1284562
fjohan82 skrev:
CaptainOats skrev: sön 02 dec 2018, 22:08
fjohan82 skrev: lör 01 dec 2018, 22:21 Inget mer än kört hem bilen från Arlanda, efter en vecka utomlands i 30-gradig värme.
Imorgon får det nog bli en tvätt, den ser för hemsk ut efter att ha stått på långtidsparkeringen, trots att det fanns tak över...
Hade fullt med fågelskit på bilen trots garage på arlanda. Klagade och fick kompensation.
Lite koll får dom ha.
Ja man tycker det.
Min gick larmet på när den stod där, vaknade av att VOC larmade... :bored:
Dock inte ett enda märke på bilen... :-/
Fått larm om att rutan var nere med. Då var jag inne i terminal fyra. Gick ut. Rutan uppe... Bilen hade varit låst hela tiden.
Inte roligt få om man har hunnit resa iväf

VOC är bra... När det fungerar.
#1284564
SebSE skrev: VOC är bra... När det fungerar.
Fick nyss reda på att förnyelse av VOC kan vara spännande. Tjänsten kan tydligen inte hantera att du skriver ihop ditt postnummer utan det måste skrivas med mellanslag för att du ska få träffar. Vansinnigt basic att ordna i utvecklarsammanhang och det sätter i min värld lite ribban för hur VOC är framtaget och sköts.
  • 1
  • 1035
  • 1036
  • 1037
  • 1038
  • 1039
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]