Moderator: Moderatorer

#1283138
grillchips skrev: tis 27 nov 2018, 09:48 @AndreasThn, Audi på heltid nu? ;)
Japp iallafall i 36mån, sen får vi se, hade velat ha en V60 T8 men lyckades inte den här gången :crying:
Mest frun som kommer köra den på vardagarna men kanske får låna den på helgerna nångång :-o :angelo:
Jag får hålla tillgodo med att flyga Saab 8-) :-D
#1283273
AndreasThn skrev: tis 27 nov 2018, 10:30 Jag får hålla tillgodo med att flyga Saab 8-) :-D
Vilken modell? 2000,340, 105, 39...? 8-)
#1283294
Gick upp som vanligt, dubbelklicka i appen så värmaren var igång vilket den enligt app skulle vara. Kom ut till en bil som var stelfrusen med permafrost på rutorna. Ingen värmare igång där inte.

Och inga händelser på bilen igår heller, även fast den kördes ett par gånger.

Någon annan som haft strul med voc det senaste, tycker det är segt och allt som.oftast en chansning om den gör det den skall.

Är en v40 my16 om det spelar nån roll..
#1283311
Stander skrev:Gick upp som vanligt, dubbelklicka i appen så värmaren var igång vilket den enligt app skulle vara. Kom ut till en bil som var stelfrusen med permafrost på rutorna. Ingen värmare igång där inte.

Och inga händelser på bilen igår heller, även fast den kördes ett par gånger.

Någon annan som haft strul med voc det senaste, tycker det är segt och allt som.oftast en chansning om den gör det den skall.

Är en v40 my16 om det spelar nån roll..
Dom gånger det strular för mig brukar jag logga ut och logga in, 90% av gångerna funkar det och någon enstaka gång har jag avinstallerat appen helt och börjat om från början.

Mail till kundservice har visat sig långsamt och verkningslöst, när dom väl svarar är voc redan igång...

Jag har aldrig fått visningen av genomsnittlig förbrukning att funka i appen dock och svaret jag fått är att det ska fungera...lite på den nivån...Bild
#1283319
AndreasThn skrev:
grålle1 skrev: tis 27 nov 2018, 22:51
AndreasThn skrev: tis 27 nov 2018, 10:30 Jag får hålla tillgodo med att flyga Saab 8-) :-D
Vilken modell? 2000,340, 105, 39...? 8-)
Hehe "why drive a car when you can pilot a Saab" ;-) 8-)
Aahh.. såg i din signatur nu, 9-5 :-D
Som Linköpingsbo är jag mer familjär med de andra Saab-fordonen (de med spak istället för ratt)... så jag trodde vi kanske var "kollegor" 8-)
#1283322
grålle1 skrev: ons 28 nov 2018, 10:11 Aahh.. såg i din signatur nu, 9-5 :-D
Som Linköpingsbo är jag mer familjär med de andra Saab-fordonen (de med spak istället för ratt)... så jag trodde vi kanske var "kollegor" 8-)
Nu blev det lite OT i tråden men som trollhättebo så har man ju jobbat i fabriken samt haft ett gäng Saabar genom åren :-)
Var nära att jag började utbilda mig till pilot en gång i tiden men blev dessvärre inte så, håller på med mer jordnära fordon istället :-)
#1283407
Låtit lokala Volvo-verkstan byta bakre delen av glastaket på XC60:n som fick ett stenskott med medföljande spricka för några veckor sedan.
Glas från Demia, ( från lågmilad inlöst bil) nya skruvar ock montering, alltsammans för 4388:-
Ett väldigt ok pris när vagnskadesjälvrisken för samma jobb är 7500:-
Fattar inte att det kan gå så fort och billigt att byta när man antagligen måste ta ner innertaket? Tidsåtgången var satt till 48 minuter...

Mike
#1283412
Bokat tid för uppgradering av mjukvaran, kom ju en ny nu i november, och den vill man ju ha! ;-)
#1283418
Stander skrev:Gick upp som vanligt, dubbelklicka i appen så värmaren var igång vilket den enligt app skulle vara. Kom ut till en bil som var stelfrusen med permafrost på rutorna. Ingen värmare igång där inte.

Och inga händelser på bilen igår heller, även fast den kördes ett par gånger.

Någon annan som haft strul med voc det senaste, tycker det är segt och allt som.oftast en chansning om den gör det den skall.

Är en v40 my16 om det spelar nån roll..
Sett flera i olika Facebookgrupper som verkar ha problem med VOC. Vetinte vad det kan bero på men det är väl allmänt strul just nu.
  • 1
  • 1033
  • 1034
  • 1035
  • 1036
  • 1037
  • 1845

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]