Moderator: Moderatorer

#1282900
AndreasThn skrev:Mkt trevligt där, hoppas mitt packet droppar in de kommande dagarna :-D
Beställt magnify för första gången, skall bli kul att testa det :-)
Jag hade turen att ha en vän som kunde droppa förbi hos Tobbe och hämta min beställning. :D bor förvisso själv 15min därifrån men ändå.
Magnify är mycket trevligt! Om vi bara kan ta och röja färdigt i garaget så jag har en plats att ställa bilen så ska jag gå på med några fler lager. :)

Provade Vision hemma på speglar o fönster tillsammans med Tershines glasduk, vansinnigt bra kombo. Otroligt lättjobbat och man såg knappt att det var glas i fönsterramarna. Ser MYCKET fram emot att prova på bilen!
#1282913
Bokat tid för felsökning på bilen, För någon vecka sedan slutade kupéuttaget att gå igång vid tidpunkter som man ställt in, själva billaddaren som är installerad fungerar som den ska när anslutningskabeln sätts in. har också testat 3 olika kupévärmare och ingen av dom startar, en av kupévärmaren går igång men efter 3sec stängs fläkten på kupévärmaren.. :mad: :-(
#1282927
Pöjk1 skrev:Köpte en v60 för några veckor sedan, har inte ägt en så fin och dyr bil tidigare så när jag skulle montera kupévärmare så kändes det tråkigt att behöva skruva fast den i panelen på sidan eller göra annan åverkan på bilen. Efter lite klurande snickrade jag ihop en hållare lite snabbt så här på söndagseftermiddagen. Blev riktigt nöjd. Sitter bara i en bult, så man monterar av och på fästet på 1 minut. Riktigt stadigt blev det också. Så på sommaren när man plockar bort den syns det aldrig att den suttit där.
Fasen vilken smutt lösning, jag har funderat på hur jag ska få upp värmaren utan att skruva i inredningen. Kan du ha värmaren igång utan att larmet går när det är minusgrader?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1282933
Pöjk1 skrev: sön 25 nov 2018, 21:45 Efter lite klurande snickrade jag ihop en hållare lite snabbt så här på söndagseftermiddagen. Blev riktigt nöjd. Sitter bara i en bult, så man monterar av och på fästet på 1 minut. Riktigt stadigt blev det också. Så på sommaren när man plockar bort den syns det aldrig att den suttit där.
Går det att köpa sådant fäste eller gjorde du den själv? lösningen såg riktigt bra ut, hade suttit fint på min v70
#1283004
Kul med så mycket positiv respons på kupévärmarmonteringen! :-D

Angående funderingarna några hade så tänkte jag sammanfatta lite här.
Kupévärmaren är från biltema och den svarta metallplattan som följer med i kartongen är sprayad svart. Den är annars "metallfärgad".
Fästet är däremot egentillverkat och även det sprayat med svart färg. Sedan har jag nitat metallplattan i fästet jag gjorde.
Tror inte det ska vara några problem med något larm? Brukar kupévärmare lösa ut larm i bilen? Har kört kupévärmaren några gånger utan fästet, då hade jag den liggandes i dryckeshållaren mellan sätena och det har då gått bra.
#1283033
Pöjk1 skrev:Kul med så mycket positiv respons på kupévärmarmonteringen! :-D

Angående funderingarna några hade så tänkte jag sammanfatta lite här.
Kupévärmaren är från biltema och den svarta metallplattan som följer med i kartongen är sprayad svart. Den är annars "metallfärgad".
Fästet är däremot egentillverkat och även det sprayat med svart färg. Sedan har jag nitat metallplattan i fästet jag gjorde.
Tror inte det ska vara några problem med något larm? Brukar kupévärmare lösa ut larm i bilen? Har kört kupévärmaren några gånger utan fästet, då hade jag den liggandes i dryckeshållaren mellan sätena och det har då gått bra.
Tack, har också en biltemavärmare så i helgen blir det till att slöjda ett fäste :). Jag har haft värmaren fäst med kardborre under handskfacket tidigare och då har larmet gått några sekunder efter att värmaren startar om man inte kör på reducerad larmnivå (sjukt irriterande). Verkar vara ett standard volvoproblen det där med larmet om man inte riktar in värmaren rätt

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1283056
lillasnigel skrev:Tack, har också en biltemavärmare så i helgen blir det till att slöjda ett fäste :). Jag har haft värmaren fäst med kardborre under handskfacket tidigare och då har larmet gått några sekunder efter att värmaren startar om man inte kör på reducerad larmnivå (sjukt irriterande). Verkar vara ett standard volvoproblen det där med larmet om man inte riktar in värmaren rätt

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Okej, nu under kvällen hade jag kupévärmaren igång under ca 2,5 timme medan jag var på ett möte. Det fungerade fint. Inga larm :-) Lycka till med fästet!
  • 1
  • 1032
  • 1033
  • 1034
  • 1035
  • 1036
  • 1845

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]