Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andigo
Lockis skrev: Lite besviken på toningen, var mycket mörkare i förra gen V60. Hade hellre lagt dem pengarna på annat (360 kamera kanske?!) Och tonat privat efter leverans.”

Nu när jag beställde min så sa säljaren att (i Ängelholm) att de tonar här hemma pga fler kunder har varit mer nöjda med deras egna toning än färdigt när den kommer ifrån leverans.

Är de svårt att se ut igenom?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
@Andigo, Nope, denna nya är jättelätt att se ut igenom även på kvällstid. Har inte varit någon solig dag ännu så vet inte om den är lika bra skyddande innåt ännu.
av Andigo
Lockis skrev:@Andigo, Nope, denna nya är jättelätt att se ut igenom även på kvällstid. Har inte varit någon solig dag ännu så vet inte om den är lika bra skyddande innåt ännu.
Tack för information! Väldigt vacker bil!

av Lockis
Andigo skrev: tor 08 nov 2018, 19:45
Lockis skrev:@Andigo, Nope, denna nya är jättelätt att se ut igenom även på kvällstid. Har inte varit någon solig dag ännu så vet inte om den är lika bra skyddande innåt ännu.
Tack för information! Väldigt vacker bil!
Det är en fantastisk bil. Ligger bra på vägen även med Pirelli ;-)
Var lite skeptisk till Saville Grey som var sambons val, jag var mer inne på Denim Blue eller röd mettalic men jag måste medge att Saville var rätt val med kromet och tonade rutor.
Pilot Assist / Adaptiv farthållare gör E6 pendlingen till malmö så avslapnande. Och jag måste säga att standard ljudet i bilen är riktigt bra om man lyssnar via TuneIn eller Spotify.
av Andigo
Lockis skrev:
Det är en fantastisk bil. Ligger bra på vägen även med Pirelli ;-)
Var lite skeptisk till Saville Grey som var sambons val, jag var mer inne på Denim Blue eller röd mettalic men jag måste medge att Saville var rätt val med kromet och tonade rutor.
Pilot Assist / Adaptiv farthållare gör E6 pendlingen till malmö så avslapnande. Och jag måste säga att standard ljudet i bilen är riktigt bra om man lyssnar via TuneIn eller Spotify.
Jag valde denim blue! Håller tummarna på att den är trevlig.

Både min fru och jag har känslig hörsel, mim fru lider utav det men jag tyckte att med D4an så lät de inte så högt. 17tummare valde jag. Tyvärr vet jag inte vilka däck som kommer ligga på men jag antar att de är Micheline, demobilarna hade dessa sulor på.
Vi valde ingen extra stereo. Tyckte att den som satt i var helt klart godkänd för mina öron.

av Lockis
Hej, 17" är mycket riktigt Michelin på sommardäcken. Vinterdäck är lite mer valfritt. Är ni känsliga för ljud hoppas jag ni tog akustik rutorna och inget panorama tak :) denim blue är en väldigt vacker färg.
av Andigo
Lockis skrev:Hej, 17" är mycket riktigt Michelin på sommardäcken. Vinterdäck är lite mer valfritt. Är ni känsliga för ljud hoppas jag ni tog akustik rutorna och inget panorama tak :) denim blue är en väldigt vacker färg.
Precis just så gjorde vi!

av Lockis
Hmm, har nu haft min bil i 5 dagar och idag har vi haft lite tråkigt väder i södra Sverige med regn och rusk. Jag beställde min bil utan stänkskydd och börjar nu undra om det var en jätte miss.
Fram ser bilen fin ut men bak ligger det en massa grus i "vecket" som är ovanför hjul huset. Är dock lite oroad över att stänkskydd inte kommer hjälpa då jag vill minnas att andra klagat på detta fenomen i 90-seriens forumsdel och då har det berott på vinterdäcken (Pirelli).

Något som gör saken ännu värre är att jag har tjänstebil så jag är inte säker på att jag får montera stänkskydd. Någon annan som har upplevt samma?
av Denesfay
Lockis skrev:
Denesfay skrev:Nej, jag är så där knäpp så jag har annan bil på vintern faktiskt. Så denna kommer få gosa till sig till våren. Dock kommer jag givetvis köra en sväng utanför garaget någon gång i veckan för att hålla den vid liv. Kan tänka mig moderna bilar med massa data inte gillar att stå flera månader.
Oj, själv hade jag inte lagt så mycket pengar och inte tänkt vinterköra bilen :-) Ska inte vara någon fara att låta den stå. Glöm inte sätta på batteri laddare bara. Och bor du norrut så passa dig för vinterväglaget på sommarsulorna. Jag blir alltid arg när jag ser bilar rulla på sommardäck i januari månad :mad:
Blev helt ändrade planer. Kommer att montera vinterhjul och köra med bilen när jag får den. Ska boka in underredsbehandling så den blir behandlad direkt. CD-spelare tog jag även bort då jag insåg att den sitte monterad i mittkonsollen och tar plats.
av Lockis
Denesfay skrev: sön 25 nov 2018, 23:25
Blev helt ändrade planer. Kommer att montera vinterhjul och köra med bilen när jag får den. Ska boka in underredsbehandling så den blir behandlad direkt. CD-spelare tog jag även bort då jag insåg att den sitte monterad i mittkonsollen och tar plats.
Behandling av underredet? Varför?
CD spelare kändes inte nödvändigt i en bil med Spotify/TuneIn samt möjlighet att spela upp ifrån USB :) har nu haft min i snart 3 veckor, fantastisk bil. Behöver dock stänkskydd fram.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 314
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...