- tor 22 nov 2018, 17:48
Boka en tid hos Bilprovningen till imorgon (finns lediga tider) för en så kallad "Delkontroll strålkastare", då får jag ordning på ljusbilden för 160 spänn. Vad behöver man för hylsa/skruvmejsel för att justera upp dom, tro?
Sen kommer jag åka raka vägen till handlaren som jag köpte bilen av och kräva en lösning.
Ska bli skönt att åka till Dubai på lördag, slippa eländet...
SBergdahl skrev: ↑tor 22 nov 2018, 17:41Jag tänkte göra två saker, då jag är j-vligt irriterad just nu...fjohan82 skrev: ↑tor 22 nov 2018, 16:36 Hämtat bilen från verkstaden, efter service och felsökning, och kan konstatera:Bilia är lägligt nog inte läskunniga när du pekar på vad Konsumentverket skriver antar jag? Jag hör ARN lång väg men det tar ju ett tag. Frågan är vad du gör så länge.
Eluppvärmda spolarmunstycken går inte att eftermontera enligt verkstaden.
Bilia hävdar att 3-åriga reklamationsrätten inte gäller en bil som har haft en tidigare ägare, min var en demobil med 100 mil vid köp (tillverkad sommaren 2016).
Detta innebär att jag får slanta upp 4900:- för en ny högerspegel (nuvarande hackar vid infällning) samt 13500:- för höger strålkastare (nuvarande har en fladdrande ljusbild vid färd) om jag vill ha det fixat. Inget löst i strålkastaren enligt felsökning,
Ljusbilden var dessutom hög på båda sidor, den skruvades ner på tok för mycket. Går detta att justera upp lite på egen hand?
Konsumentverket hävdar att Bilia har fel gällande reklamationen och att deras påstående är grovt felaktigt.
Man blir ju lite less på Volvo som märke, har lust att åka raka vägen och köpa något annat...![]()
Boka en tid hos Bilprovningen till imorgon (finns lediga tider) för en så kallad "Delkontroll strålkastare", då får jag ordning på ljusbilden för 160 spänn. Vad behöver man för hylsa/skruvmejsel för att justera upp dom, tro?
Sen kommer jag åka raka vägen till handlaren som jag köpte bilen av och kräva en lösning.
Ska bli skönt att åka till Dubai på lördag, slippa eländet...
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...