Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1272486
Ny bil beställd. En sak är säker, så här kommer den INTE se ut. Skämt åsido, specen är identisk, men det blir modellår 2019 man får. Den kan man dock inte beställa än utan enbart 2018. 2019 innebär facelift där den största skillnaden är att S-line är inkluderat och eventuellt digital instrumentering. Ingen verkar veta exakt inom Audi Sverige. Det är lite spännande kan man tycka.

Oklart leveranstdatum, modellår 2019 är inte öppnat än utan det ska ske v44 så då får jag leveransdatum som tidigast. Nånstans runt nyår är realistiskt förhoppningsvis.

Hybrider och elbilar var kört den här gången. VAG har inga att sälja för tillfället och annat får jag inte välja.

- En till Passat känns lite för tråkigt igen och dessutom är inte kampanjerna så bra för tillfället.

- Arteon mera kul och designen är härlig men blev dyrare än A4.

- Skoda Kodiaq Sportline var en bubblare men jag behöver egentligen inte 7-sits och misstänker att den kommer dra 1.5dl per mil mer minst.

- Nya A6 låg väldigt bra till men där ruttnade jag på att man behöver köpa lampor för 14.000 spänn för att bilen inte ska vara ful i fronten. DRL på "minsta" LED-ljusen ser bedrövliga ut, det är inte signaturljusen man får utan en uppsättning stora blaffor till LEDs i ena hörnet. Annars fantastisk bil.

- e-Golf får härligt lågt förmånsvärde men mitt leasingbolag slaktar restvärdet så det bär sig inte ekonomiskt. Behöver köpa laddbox och en större bil med dragkrok till sambon då och så stor blir inte besparingen.

Bild
Bild
Bild
Bild
#1272492
grillchips skrev:Sedärja, kul! Inget spännande lull-lull?
Audi är ju inte direkt märket som skickar med mest lull-lull men förutom backkamera saknar jag nog inget från idag. Dvs bilen har carplay, adaptiv farthållare, kurvljus, parkeringsvärmare, lane assist, mm. Backade ur från 19" eftersom de kostar 15800kr och skrivs av till 25% på två år. Det gör orimligt mycket på kalkylen. Kostade ändå på mig tonade akustikglas och svart optikpaket vilket är "onödigt" men jag tycker det blir ett måste om man väljer bort metallic. Och det gjorde jag eftersom den kostar 11 tusen spänn vilket jag tycker är ocker.
Skärmavbild 2018-10-03 kl. 18.29.54.png
Skärmavbild 2018-10-03 kl. 18.29.54.png (135.1 KiB) Visad 8725 gånger
Skärmavbild 2018-10-03 kl. 18.30.10.png
Skärmavbild 2018-10-03 kl. 18.30.10.png (91.19 KiB) Visad 8725 gånger
#1272511
Ser i vanlig ordning väldigt genomtänkt ut tycker jag ändå. Hoppas den är tystare än Passaten. :)
#1272517
Gratulerar. Ska bli roligt att höra vad du tycker om den.

Jag hade långt gånga planer på en väldigt lik A4, tills det visade sig att den manuella lådan inte längre går att få till A4Q. I alla fall inte med någon motor jag kunde tänka mig.

Jag har något av ett lyxproblem. Nuvarande Audi A6 allroad ska lämnas tillbaka i slutet av november och jag hittar ingen manuellt växlad bil som jag tycker är tillräckligt rolig för att ha som komplement till vår XC90. De alternativ som jag tittat på är V90 CC och XC60, bägge med manuell D4 AWD. De är lite för lika -- fast sämre -- än vår XC90 D5 AWD...

Så nu blir det mest troligen en begagnad BMW 320d. Eller en ännu billigare och mer begagnad V40. Med manuell låda. Kanske inte roligare, men betydligt mindre månadskostnad än en ny tjänstebil för mig.
#1272519
Svart svart grå svart svart svart grå inredning?!

Håller med om att Passat inte direkt är en bil som plays your heartstrings direkt, denna ser ju mycket roligare ut på så sätt. Facelift och S-line kan väl inte blir särskilt fel heller, även om jag tycker det ändå är en rätt snygg bil som den är nu.
#1272881
Malmstroem skrev:Jag har något av ett lyxproblem. Nuvarande Audi A6 allroad ska lämnas tillbaka i slutet av november och jag hittar ingen manuellt växlad bil som jag tycker är tillräckligt rolig för att ha som komplement till vår XC90. De alternativ som jag tittat på är V90 CC och XC60, bägge med manuell D4 AWD. De är lite för lika -- fast sämre -- än vår XC90 D5 AWD...
Ja då kommer det bli kämpigt för dig framöver i Audi programmet. A6 kommer inte med manuell alls och det skulle inte förvåna mig om A4 (åtminstone i Sverige) snart enbart säljs med auto också. Det är så oerhört stor andel som väljer automat. Själv har jag inte ens funderat på manuell men så bor jag i Stockholm också.
Schmoyoho skrev:Svart svart grå svart svart svart grå inredning?!

Håller med om att Passat inte direkt är en bil som plays your heartstrings direkt, denna ser ju mycket roligare ut på så sätt. Facelift och S-line kan väl inte blir särskilt fel heller, även om jag tycker det ändå är en rätt snygg bil som den är nu.
Vill man inte lägga 20k på skinnklädsel så är man begränsad till svart eller svart och röd(!) textilklädsel. Eftersom jag inte är tolv år gammal så valde jag förstås inte sistnämnda ;-) I verkligheten blir det något mer nyanser lyckligtvis eftersom det är olika textur på olika delar av stolen.
#1273173
Det är inte bara Audi som ser ut att lämna de manuella lådorna. Jag bor också i Stockholm, så jag har full förståelse för det. :-)

Om det inte var för barnens övningskörning hade det inte varit ett problem...

Jag skulle personligen inte bli förvånad om hantering av manuell låda vid uppkörning kommer att förändras i framtiden. Men jag tror inte att några lättnader hinner komma innan mina barn förhoppningsvis hunnit få körkort.
av Lövet
#1273327
Malmstroem skrev:Det är inte bara Audi som ser ut att lämna de manuella lådorna. Jag bor också i Stockholm, så jag har full förståelse för det. :-)

Om det inte var för barnens övningskörning hade det inte varit ett problem...

Jag skulle personligen inte bli förvånad om hantering av manuell låda vid uppkörning kommer att förändras i framtiden. Men jag tror inte att några lättnader hinner komma innan mina barn förhoppningsvis hunnit få körkort.
Har för små barn för att övningskörning kommer bli ett problem på ett tag, men jag undrar om jag inte skulle köpa en halvrutten manuell 850 för ett par tusenlappar om det bara för det ändamålet. Är nog värt det ;-)
#1281924
Fått produktionsupdate nu: VECKA 17! Vad i ************.

Hade jag vetat det hade jag antagligen beställt något annat. Tydligen är det typningen av motorer och tillbehörskombinationer för MY2019 enligt WLTP som drar ut på tiden. Labben har varit upptagna med EA189 åtgärder...

Nu är det dock klart hur bilen kommer se ut, det är ju alltid trevligt. Den stora skillnaden är att det som tidigare var S-line numera är standard. Alltså andra stötfångare fram och bak.

Bild

Bild

Bild
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]