Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joysam
#1281775
Lockis skrev: Får be att återkomma med exakt siffra men skulle tro runt 1500-1600 varv.
Gör gärna det.

Det låter som samma varvtal som jag har med min manuella 6-växlade låda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Andigo
#1281777
joysam skrev:
Andigo skrev:Ni som kör med T5 motorn. Hur är den i ljudisolering? Såg att man ej kunde kombinera T5 med 17” däck. Är det något som stör er eller är den behaglig att köra?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är 18-tum det minsta till T5?

Jag försökte få 16-tum till min D4 men det gick inte.

Nu på vintern rullar den dock på 16-tum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag försöker bygga en T5. 18” är de minsta på både sommar och vinterdäck. Detta gör att jag backar ur om de stämmer.
Jag har kört med dubbdäck i alla tider och 18” dubb kan jag säger med säkerhet att de inte är behagligt för öronen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1281779
17" fungerar på D4 men jag har hört att på V90 har dem fått stora OK och Skivorna med bensinmotorn. (T4 och uppåt) så det kan stämma att T5 har 18" som minsta.
av joysam
#1281780
Andigo skrev:
joysam skrev:
Andigo skrev:Ni som kör med T5 motorn. Hur är den i ljudisolering? Såg att man ej kunde kombinera T5 med 17” däck. Är det något som stör er eller är den behaglig att köra?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är 18-tum det minsta till T5?

Jag försökte få 16-tum till min D4 men det gick inte.

Nu på vintern rullar den dock på 16-tum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag försöker bygga en T5. 18” är de minsta på både sommar och vinterdäck. Detta gör att jag backar ur om de stämmer.
Jag har kört med dubbdäck i alla tider och 18” dubb kan jag säger med säkerhet att de inte är behagligt för öronen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag skulle ju försöka få veta om det är större bromsar på T5 än på D4.

Jag åker som sagt var på 16-tum nu på vintern. Fälgarna är från min förra V60 så det ska inte vara problem att få tag på schyssta begagnade fälgar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Andigo
#1281781
joysam skrev:
Andigo skrev:
joysam skrev: Är 18-tum det minsta till T5?

Jag försökte få 16-tum till min D4 men det gick inte.

Nu på vintern rullar den dock på 16-tum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag försöker bygga en T5. 18” är de minsta på både sommar och vinterdäck. Detta gör att jag backar ur om de stämmer.
Jag har kört med dubbdäck i alla tider och 18” dubb kan jag säger med säkerhet att de inte är behagligt för öronen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag skulle ju försöka få veta om det är större bromsar på T5 än på D4.

Jag åker som sagt var på 16-tum nu på vintern. Fälgarna är från min förra V60 så det ska inte vara problem att få tag på schyssta begagnade fälgar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag var inne på v90 forum och sökte. Där hade bensinmotorerna större ok och därav gick det i te med mindre än 18”. Jag trodde att v/s60 skulle ha något mindre eftersom de är en mindre bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1281784
joysam skrev: mån 19 nov 2018, 20:51 Det går inte att bygga V60 med 16-tumsfälgar heller.

Men det går alldeles utmärkt att åka på.

Men det kan ju vara så att bromsarnas diameter är större på T5.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya V60 med 16"?
av Andigo
#1281787
joysam skrev:Det går inte att bygga V60 med 16-tumsfälgar heller.

Men det går alldeles utmärkt att åka på.

Men det kan ju vara så att bromsarnas diameter är större på T5.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag ska ringa en annan säljare imorgon och se vag han säger!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av epostaren
#1281834
Jag har 18 tums Nokia HAKKAPELIITTA på min nya V60 och dom låter lite mer än dom 16 tum jag hade på min V70. Min erfarenhet säger att dom behöver ”köras in” innan dom låter lite mindre. Vi får väl se om det stämmer. Oavsett, så är dom ok redan nu enligt min mening, inget som stör mig eller min fru.
av Andigo
#1281837
Tack för svar! Jag får helt enkelt testa en nu när de börjar slänga på vinterdäcken på bilarna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]