Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1281709
Köpte en "ny" deiselvärmare från skroten (ca 12k mil) exakt samma nummer och modell sen startar men går bara en stund typ 5 min
#1281743
...poff och sedan så ser det ut som en rökhandgranat.
Ps det är en V70 MY10
#1281792
Så är det tyvärr om man köper en lika gammal som man redan har.. Stor risk att den är utsliten.

Köp från en nyare bil med få mil. Montera den och sen in på Volvo och läsa in nya drivrutiner till den. Så gjorde jag. Har en 2008 köpte en från en 2015 med 600 mil på mätaren för några år sen. Mycket tystare än min gamla brännare..

Jag är supernöjd. Lycka till..
#1281817
Så kan det vara. Vissa håller bra. Min höll 8 år och 13000 mil. Sen kom brännardöden och tog den...

Jag såg tydligt i den vita röken när brännar -anden lämnade lämnade bilen :-)

Skämt o sido.

. Min gick några minuter. Började ryka som bara den och sen var den för evigt förlorad...
#1282013
Om det är då döden inträffar så är den imortalem (odödlig) eller så är det en Katt. För den har upprepat beteendet några gånger nu...
Antar att det är hädansången den sjunger.
Har ju den andra som enligt vida skall ha problem med glödstiftet men köper nog en ny brännare till den för jag har konstaterat att porslins delen i brännare är spräckt, fast å andra sidan så har resten av brännaren snurrat 21 000 mil.
#1282014
@Tompan60,
Hur passade fästena på bile, var det bara bolt on?
#1282015
bara skruva dit. Den ser lika dan ut men bilen kommer inte att hitta den nyare värmaren så ny programvara behöver laddas ner. Tror det gick på 600 kr för ett par år sen. Min gamla rök och rök och sen dog den av akut KOL tror jag. Den gick inte att få kontakt med på Volvo med deras Vida. Troligtvis kasst kretskort och utsliten brännare. Den nya är så tyst så ibland tror jag att den inte startat. Använder samma avgasrör som var till den gamla.


Har för mig att min nya heter Termo Top V EVO som är en förbättrad Termo Top V
Så bara bolt on med en ny.

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]