Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av germanbug
Jag har nu haft min V40 T2 -14 (4800 mil) i lite över två år. Och är fortfarande lika nöjd med både bilen och motorn. Och för mig så är det en rätt pigg för att vara på 120 Hk. Innan hade jag en Peugeot 406 2.0, -97, bensin, på 135 Hk i 16 år. som drog rejält med soppa. Men nu med T2:an så känns den bra mycket piggare, rappare och dessutom drar bara halv-litern/mil. Och känns ändå rolig att köra.
Har inte haft några problem med den sen jag köpte den. Och då hade den bara gått 3000 mil.
Men som med allt annat så tycker ju alla olika. Men jag är klart nöjd med min T2:a! :)
av Ollehoff
germanbug skrev: tor 15 nov 2018, 18:58 Jag har nu haft min V40 T2 -14 (4800 mil) i lite över två år. Och är fortfarande lika nöjd med både bilen och motorn. Och för mig så är det en rätt pigg för att vara på 120 Hk. Innan hade jag en Peugeot 406 2.0, -97, bensin, på 135 Hk i 16 år. som drog rejält med soppa. Men nu med T2:an så känns den bra mycket piggare, rappare och dessutom drar bara halv-litern/mil. Och känns ändå rolig att köra.
Har inte haft några problem med den sen jag köpte den. Och då hade den bara gått 3000 mil.
Men som med allt annat så tycker ju alla olika. Men jag är klart nöjd med min T2:a! :)
Hej,

Härligt att höra. Så du tycker inte att motorn har blivit segare? Det är de jag har fått höra.
Användarvisningsbild
av Derank
varför skulle motorn bli segare? det kan du utesluta, det garanterar jag dig. en motorn blir inet segare med tiden, den går lika bra dag 1 som efter 20k mil
Användarvisningsbild
av SebSE
Derank skrev: tor 15 nov 2018, 23:53 varför skulle motorn bli segare? det kan du utesluta, det garanterar jag dig. en motorn blir inet segare med tiden, den går lika bra dag 1 som efter 20k mil
Haha. Det där låter som om du bara kört gamla och skruttiga bilar.

Nya bilar tillverkas med bra passform och precision i motorn. Detta gör att den inte behöver köras in och att den med normal service inte heller tappar prestanda med tiden.
Detta gäller i princip alla märken tillverkade på tvåtusentalet.

Så släpp gamla sanningar och kom in i nutiden :)
av Lövet
Derank skrev:Nu hänger jag inte med alls......
Tror det är en felcitering. Låter som ett svar på inlägget ovan ditt. Ni menar ju samma sak.
Användarvisningsbild
av SebSE
Derank skrev: sön 18 nov 2018, 10:03 Nu hänger jag inte med alls......

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Japp. Du var ju överens med mig. Förlåt :-D

Nya layouten förvirrade :-o

Men det är som sagt länge sen bilar blev prestandamässigt sämre med tiden även om man servade dem.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]