Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280804
Picapica skrev:
Xanthopteryx skrev: ons 14 nov 2018, 16:01 På höger sida, där åtminstone jag har förstahjälpenpaketet.
Hittar inget att stoppa in piggarna skall man själv göra ett hål?
Om du inte har en OR så, ja =)
Gäller även lucksidan (om du har OR-fickan som också har piggar som skall in i ovala hål).
Därför har jag funderat på om det är lönt att betala lite extra för en ny lucka vid batteriet som har hålen. Det är nog inte värt att betala mycket extra tycker jag men exakt pris har jag inte kikat på än hos närmsta säljställe här.
#1281089
HitTheRoadJack skrev:Det blir intressant att höra hur du tycker den fungerar. Sluter den tät ned till så att grejorna inte glider ur botten?
Den sluter tätt, men den kan glida ut mot mitten av bagaget om man skulle fylla utrymmet till max.
Jag tror inte att detta blir ett problem. Den sitter bra och ser snygg ut.

Om det mot förmodan skulle bli ett problem, så kan man borra två små hål i sidopanelens håriga yta som bildar golv mot fickan, och dra igenom ett litet svart buntband som man fäster fickans ram med.
ficka.jpg
ficka.jpg (497.76 KiB) Visad 828 gånger
#1306817
Så var den äntligen på plats. Originalficka från Ocean Race-modellen.
20190323_132801.jpg
Nätficka original
20190323_132801.jpg (1.19 MiB) Visad 616 gånger
Du behöver:
* Nätficka - 32204064
* Fästen (5 stycken) - 32204236
* Borr, 5 mm
(* Kniv)
(* Skruvmejsel)

Mät och ha dig, borra hål, vidga hålen i sidled då fästena skall in och vridas 90 grader. Totalt 7 hål blir det varav 5 är vidgade.
Borra från ovansidan, vidga från baksidan genom att fräsa med borren. Pelarmaskin underlättar. Materialet är mjukt.
Var lite våldsam för att få allt på plats. Fästena går lättare att vrida om man först karvar av fnaset från kanterna och sedan använder en mejsel för att pressa ner fnaset där fästet vrids runt på baksidan. Du ser när du väl kommit dit.

Har du tummen mitt i handen så kostar det gråe bakstycket närmare 900 spänn. Men då är det redan hål i...

Kostnad för fästen och nät: 448 kronor.
#1306837
Riktigt avundsjuk, skulle sitta fint i bilen.
Saknar krokarna som fanns i XC70.
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]