Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lv455
#1281032
Kul test, och det är bara att hålla med: HK i V60 måste vara en av de mesta prisvärda tillvalsljudpaketen på marknaden. Kul även Hans Lathi omnämns i artikeln, en mycket trevlig herre som jag jobbat tillsammans med på Volvo men som nu jobbar åt HK som även äger B&W. Jag var alltid avundsjuk på honom som enligt mig hade det roligaste jobbet på hela Volvo Personvagnar...

NeoStorm skrev: ons 14 nov 2018, 22:18 Här är ett test där tyska Low Beats recenserar HK systemet, och även jämför det mot B&W. Det verkar ju helt klart som att Harman Kardon har fått till en grymt prisvärd ljudanläggning.

https://www.lowbeats.de/volvo-v60-bw-vs ... -fahrtest/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1281506
Perra83 skrev: tor 15 nov 2018, 15:16 Även H/K ljudet i gamla V60 får ett helt annat ljud med TuneIN appen ställt på högsta kvalité givetvis.
H/K premium sound får den några andra högtalargaller som standardljudet inte har?
Håller med dig, TuneIn och FM radion är som natt och dag gällande ljudkvalitén.
av lv455
#1281533
Jag skulle vilja påstå att HK Premium låter ganska likt i SPA-bilarna då det är samma arkitektur och högtalare, om än anpassade för modellen. Just det faktum att de kör med Dirac Unison gör ju att bilens akustiska påverkan minimeras vilket gör dem ännu mer lika.

HK Premium i Y2-bilarna ("gamla" XC60/V60/S80/V70) är både betydligt enklare och sämre.
Derank skrev: ons 14 nov 2018, 22:22 Du måste lyssna själv, HK i alla dess former låter så otroligt olika mellan modellerna och årgångarna, jag har haft hk i tre bilar och den enda det låter OK i är XC60in.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]