Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280368
Jag har en Volvo V70, årsmodell 1999 och som körts 35000 mil. Har under hösten haft problem med ett knackande ljud på högra sidan som hörts vid vänstersvängar samt om jag kört i ett större gupp. På verkstaden har de bytt en fjäderbenslagring på höger sida eftersom de såg att nåt tog i karossen. Man har även bytt drivknut på höger sida. De har också kontrollerat hur drivknuten såg ut på vänster sida, men den såg bra ut. Inget av dessa har tagit bort problemet. Idag bytte jag till vinterdäck. Nu blev ljudet ännu värre. Förutom vid vänstersvängar hörs det nu även på raksträcka och att ljudet är högre samt att jag tycker att knackningar tilltar i frekvens i samband med att jag ökar farten. Har beställt ny tid till verkstan, men de har kollat den bilen från topp till tå om och om igen och inte hittat felet så jag tänkte höra här om det är nån som skulle kunna ge mig en idé vad det handlar om. Har googlat om drivaxlar, men då verkar det ska vibrera i bilen och det gör den inte. Mycket tacksam för tanke här!

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]