Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280287
Njae, vet att många (jag själv inkluderat, förnekar inte att min är väldigt hemmameckad ;p) har bytt ut själva mittkonsollen fram (den med kromade kanter) eftersom den är klart fräschare än den som satt från början.
Men jag hade för mig att den inte kom före 2011. Men jag kan givetvis ha fel på den punkten.
#1280307
Steffe3 skrev: mån 12 nov 2018, 14:54 Njae, vet att många (jag själv inkluderat, förnekar inte att min är väldigt hemmameckad ;p) har bytt ut själva mittkonsollen fram (den med kromade kanter) eftersom den är klart fräschare än den som satt från början.
Men jag hade för mig att den inte kom före 2011. Men jag kan givetvis ha fel på den punkten.
Nej, mittkonsollen är original, eller rättare sagt kom från fabrik. även min som är tillverkad 2010, är MY11 med samma mittkonsol för summum*
däremot om det vore tillverkningsår 2009 men MY10, så hade summum ingen aluminium på sidorna på mittkonsollen fram iallafall
#1280311
Du har rätt, blev lurad av att det står att det är en -10. Det är ju faktiskt en -11 om man kollar djupare (tillverkad juni, Volvo byter ju modellår där i krokarna). Så den har, och ska ha, den nya konsolen :)
#1280322
Mailade Volvo och fick deras allmänna broschyr om bilen, som ni säger så är det standard Summum med vad jag tror är teknikpaketet, den har centerhögtalare vilket bör tyda på det stora ljudsystemet.
#1280324
karkkan skrev: mån 12 nov 2018, 17:11 Mailade Volvo och fick deras allmänna broschyr om bilen, som ni säger så är det standard Summum med vad jag tror är teknikpaketet, den har centerhögtalare vilket bör tyda på det stora ljudsystemet.
Jo, detta ser ut att sitta i denna bilen...
Galler V70.JPG
Galler V70.JPG (168.83 KiB) Visad 382 gånger
#1280349
Kollar jag här https://www.bytbil.com/bil?VehicleType= ... gram=false

Så är de flesta bilarna i liknande prisklass. Ska fråga när han ringer om att vinterhjulen är monterade dels om bakrutan, ljudsystemet samt lite om varför han fick oss att tro att den var fullutrustad, det gjorde liksom att vi reserverade bilen.

Bilen är vad jag kunde se i väldigt fint skick, men så verkar företaget skriva om de flesta bilar de har ute på annons. Han gav även sken av detta och påpekade att både Bilia som dom köpte bilen av gått igenom bilen. Samt dom själva,det gjorde ju att man inte kollade så noga, öppnade t.ex inte ens huven vilket jag såklart bör ha gjort.

Som det känns nu så är det lite surt att den inte har det mesta även om det är småsaker, får känslan av att den är svårare att ev sälja.

Om nån vänlig själ kunde speca upp lite punkter om vad jag bör kika närmare på vid ev köp. Vet att det skrivits lite i tråden redan.
#1280361
Med tanke på årtal och mil är ju bromsar, bakre bussningarna, hjullager, låskstor sånt som kan behövas ses över om det inte är gjort.

Vad gäller utrustning kan man ju nämna taklucka, DVD-skärmar, navi, 4C-chassie, laminerade rutor, ventilerad klädsel bla som saknas.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]