- tor 08 nov 2018, 07:50
#1279413
MartinS skrev: ↑tor 08 nov 2018, 07:03 Det är förvånande hur vida känt (hos volvo) ett problem kan vara utan att verkstäderna vet om det, jag hade ju ett typfel med kopplingen på min V40 D2 VEA under över ett halvår och till slut bytte man "allt" vilket löste problemet. Det kom fram från annat håll att det var fel på den versionen av urtrampningslagret jag hade från fabrik, men verkstaden visste inget om detta och brydde sig inte om att ta reda på det heller. Det kan inte uteslutande bero på dåliga verkstäder känner jag utan det måste bero på att det är svårt att få reda på informationen från volvo centralt, för så dåliga kan bara inte alla verkstäder vara känner jag.Det länkades tidigare i tråden, balansaxlar sitter inte på motorerna märkta T2, D2, D3 samt T3 med 1,5 liters slagvolym (dvs. T3 med automatlåda). Resten har samma balansaxelpaket och ligger i riskzonen för missljud.
Balansaxlar finns inte på D2 VEA eller? Min har snart gått 10.000mil och jag har inget visslande alls.
V60 D3 Man. Summum -18