Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lv455
Efter att ha upptäckt att man kunde få en tjusig blå till sin V60 om man valde R-Design drog jag med mig min fru med känslig rygg till volvohandlaren för provsittning av sportstolar.

Efter att ha sprungit fram och tillbaka mellan komfortstolar och sport-stolar konstaterade hon att sportstolarna passade hennes rygg betydligt bättre, jag tyckte att bägge var väldigt trevliga så valet föll på sportstolar.

Således ändrar vi specen från svart Inscription till dunderblå R-Design.
Låter som en bra idé. Jag gillar faktiskt R-design versionen mer än inscription dels för att på r-design får man en helt annan utseende och en mer diskret form än vad man skulle få på en inscription. :oops:
av Lockis
@XC90_Executive, Möjligen genom säljaren då. På Bygg din volvo har du bara sportstolar vid val av R-Design? På Inscription har du ju Läder Sport så det kanske är samma som i R-Design?

Eller du tänker på dem ventilerade stolarna vid val av R-Design?
av lv455
Just detta pratade vi med säljaren om. Att välja sportstolar till Inscription innebär bara en merkostnad på 4 kkr. Att däremot få komfortskolar till R-sport tarvade både ventilerat nappaläder och massage vilket innebar en redig merkostnad.

Nu blev dock valet enkelt, jag ville ha stolar som var bekväma och bursting blue -> R-Design. :-D
XC90_Executive skrev: lör 03 nov 2018, 10:12 och är det så att man föredrar Inscription framför R-design eller vice versa så går det att välja sportstolar till Inscription och komfortstolar till R-design. 😉
av lv455
s6025t skrev:Tänkt på att du får ett sänkt sport chassi till R-design men du kanske har provat en R-design o känt på chassit?
Det är en T8:a jag beställt och där är det tydligen samma chassie till både Inscription & R-Design. Jag frågade specifikt om detta, vi tog en provtur i en T6 AWD R-Design med 19"-hjul och även om den var mycket trevlig föredrar jag nog att pendla i något mjukare :-) .
av robert70
Är det något mer i utrustningsväg än stolar och fjädring som skiljer inscription mot Rdesign?
av stevvee
lv455 skrev:
s6025t skrev:Tänkt på att du får ett sänkt sport chassi till R-design men du kanske har provat en R-design o känt på chassit?
Det är en T8:a jag beställt och där är det tydligen samma chassie till både Inscription & R-Design. Jag frågade specifikt om detta, vi tog en provtur i en T6 AWD R-Design med 19"-hjul och även om den var mycket trevlig föredrar jag nog att pendla i något mjukare :-) .
Kan din säljare förklara varför det står specifikt att ”dynamic chassi” ingår i T8 som standard men inscription T8 står det inget om det. Jag tror R har ett hårdare chassi men jag har fortfarande inte fått något bekräftat från dom jag varit i kontakt med.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av lv455
stevvee skrev: lör 03 nov 2018, 17:33 Kan din säljare förklara varför det står specifikt att ”dynamic chassi” ingår i T8 som standard men inscription T8 står det inget om det. Jag tror R har ett hårdare chassi men jag har fortfarande inte fått något bekräftat från dom jag varit i kontakt med.
Jag frågade specifikt om chassiet och fick svaret att T8 R-Design hade samma chassie som Inscription.

För övrigt kollade jag lite i specarna, dynamic chassie ingår ju i Momentum och därmed också i Inscription då det står "Utöver Momentum" på listan över Inscription-innehåll. I R-Design nämns sportchassie tydligt på några drivlinor, dock ej T8.

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]

Inte en chans. Ända gången det är […]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]