Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HPinter
#1278138
hörde en senast utanför verkstan häromveckan när jag lämnade bilen.. Sen hade dom en beg S/V90 inne i bilhallen som lät likadant. Den fick jag t.o.om. inspelad av Biliakontakten som ett bevis på att min motor var normal... Höll inte riktigt med.
Användarvisningsbild
av x74
#1278140
HPinter skrev: tor 01 nov 2018, 21:34 Tack! Ja man hör vinande VEA:s överallt.. Det sjuka är att Bilia kliat sig i huvudet i flera månader över detta. Är dom 100% okunniga eller är mörkar dom? Dom har bytt remspännare samt AC-komp. Såklart utan resultat. Vinandet fortsatte. Efter det ledsnade dom och sa att det var en "egenskap". Det är inget fel på din bil var budskapet i ett mail med utropstecken. Så då fick jag börja leta själv och hittade den här tråden.. Tack för att det finns forum med kunniga människor!
Ja de försökte få mig ochså att tro det var en produkt egenskap i helvete heller sa jag och stod på mig, blanda in säljaren med hot om ett återtagande, det fick igång verkstsan, dock tog det ett halvår innan de bytte Axel, jag är sjukt missnöjd över vad Volvo har att komma med, vad gäller verkstad och support, kompetensen över lag är riktigt dålig, jag har inget förtroende för bilia verkstan.
Användarvisningsbild
av x74
#1278145
Derank skrev: tor 01 nov 2018, 21:29 VEA verkar ju vara värsta skiten sedan PRV V6an. Är det baar vissa årsmodeller el över hela linjen?
Nja, motorn i sig är riktigt bra, men axlarna får missljud efter x antal mil, skulle tro det inte är en Volvo tillverkad komponent.
Användarvisningsbild
av x74
#1278148
HPinter skrev: tor 01 nov 2018, 22:11 Min S90 D4


Kompisens S90 D4 (exakt likadan motor, kollat med Bilia)
Vad är det för mil på respektive bil?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1278150
HPinter skrev: tor 01 nov 2018, 22:11 Min S90 D4


Kompisens S90 D4 (exakt likadan motor, kollat med Bilia)
Skulle vara önskvärt att höra den utan multirem ( minus ac-kompressor och generator), men nog låter det som ett rökt balansaxelpaket, dock inte lika distinkt som på min innan byte.
av HPinter
#1278151
Min ca 3000 mil. Kompisens hade gått ca 1700 mil. Men den kan ev. vara tillverkad en bit in på -18 då det tydligen monterats en ny version av balansaxel.
Senast redigerad av 1 HPinter, redigerad totalt 0 gånger.
av HPinter
#1278154
Cotag skrev: tor 01 nov 2018, 22:26
HPinter skrev: tor 01 nov 2018, 22:11 Min S90 D4


Kompisens S90 D4 (exakt likadan motor, kollat med Bilia)
Skulle vara önskvärt att höra den utan multirem ( minus ac-kompressor och generator), men nog låter det som ett rökt balansaxelpaket, dock inte lika distinkt som på min innan byte.
Det är lite olika såklart hur man spelar in och olika slitningar ger väl olika högt ljud etc.... Men, som sagt, AC-kompressor bytt. Spelar heller ingen roll om den stängs av. Dessutom lyssnade tekniker och verkmästare med stetoskop på bla. generatorn, så det är inte den som spökar.. O det är ett ljud som följer motorn exakt upp och ner i varv. Ett missljud som är sjukt irriterande. När jag hörde din var det 100% träff i mina öron.
Användarvisningsbild
av x74
#1278160
HPinter skrev: tor 01 nov 2018, 22:27 Min ca 3000 mil. Kompisens vet jag inte riktigt.. Måste kollas. Gissar på hälften... Men den kan ev. vara tillverkad en bit in på -18 då det tydligen monterats en ny version av balansaxel.
ok, ja precis antingen har han inte kommit upp i mil för att få missljudet eller så har han ett uppdaterat paket.
och lyssnar jag på din video låter det som balansaxeln.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 129

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]