Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Skudd
#1276178
Hej alla

Idag när jag startade bilen så märkte jag att knapparn på växelväljaren blinkade till.

Den blinkade ifrån E till W precis när man startar bilen. Sedan tillbaka till E.
S,E och W Fungerar som vanligt annars.
Jag kan simelera detta vid varje start.
Ingen pil i instrumentpaneln

Vad kan detta vara?
Tappat lådan för mycket spänning vid start, dåligt med kräm i batteriet?

Har sökt på formumet men hittade ingen med liknade problem

Mvh Fredrik
#1276181
UnleashFusion skrev: mån 22 okt 2018, 19:07 Osäker men eftersom du har nybilsgaranti, åk till verkstan/din ÅF och snacka med PST/tekniker där. kostar ju inget för dig.
På en MY95-MY98..?
#1276211
fjohan82 skrev: mån 22 okt 2018, 19:09
UnleashFusion skrev: mån 22 okt 2018, 19:07 Osäker men eftersom du har nybilsgaranti, åk till verkstan/din ÅF och snacka med PST/tekniker där. kostar ju inget för dig.
På en MY95-MY98..?
Ops. såg inte MY95-98 , det är svårt på mobilen , SORRY my bad.
Om en admin kan ta bort inlägg(inklusive denna) så gör det gärna då jag missuppfattade helt(trodde det var en MY18).. då på mobilen blockar rubriken(skyller på min mobil också)
#1276222
Jag skulle prova klassikern att dra spaken mellan P och L fram och tillbaka 20 gången i bra tempo.
#1276262
Nej det behöver den inte vara, det är för att motionera lägesgivaren till lådan. Kan nog bli lite oxidation över tid...
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]