Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
#1276070
Upptäckte också att motor- och kupevärmare inte fungerar nu. Kabeln till dom är dragna från vänster hörn fram på bilen, nere i kofångaren är det en liten plats där kontakten sitter. Så frågan är om dom på verkstaden har skadat något där eller kabeln lossnat eller så. Det är inte originalmonterat, ska det finnas någon säkring ??
av MickeM
#1276162
Nej, motorvärmare är inte säkrad ytterligare i bilen.
Eluttaget är säkrat. Det räcker.
Du kan ju testa med en lös sladdansluten lampa, hårtork eller nått att du verkligen har el i uttaget.

Förmodligen har man annars råkat dra i sär, kanske i delningen för motor och kupevärmare när man bytt styrväxel.
Eller glömt att återansluta....
av Anette62
#1276168
I uttaget är det ju en liten "klocka" som går runt, där man ställer in när strömmen ska slås på. Den går runt som den ska så jag tänkte att det är ström i stolpen. Och eftersom kabeln till värmarna går i närheten av där dom mekat så tänkte jag att det kanske är så att man råkat koppla isär. Tyckte det var trist nog med ljudet. Jag får ringa verkstan.
av Anette62
#1276708
Försöker ringa verkstan men dom svarar inte och ringer inte heller upp, trots att jag lämnat meddelande på telefonsvararen. Vad F-N gör man ??
av Anette62
#1277033
jiha1968 skrev: sön 21 okt 2018, 14:43 Rattaxelns damask kollar du inne i kupén på golvet(torpedväggen) uppe mellan broms och kopplingspedal, damasken har ett rullager som kan glida upp vid arbete på styrväxel/rattaxelknut... Lagret ska inte synas utan att vika ner övre del av damasken lite.
Nu har jag varit tillbaka på verkstan. Mycket riktigt, som du sa, damasken satt inte som den skulle.
av Anette62
#1277034
MickeM skrev: mån 22 okt 2018, 17:52 Nej, motorvärmare är inte säkrad ytterligare i bilen.
Eluttaget är säkrat. Det räcker.
Du kan ju testa med en lös sladdansluten lampa, hårtork eller nått att du verkligen har el i uttaget.

Förmodligen har man annars råkat dra i sär, kanske i delningen för motor och kupevärmare när man bytt styrväxel.
Eller glömt att återansluta....
Jaa, nu har jag varit på återbesök och som du sa, glömt att återansluta var felet. Så nu är allt fungerande. :-D
av MickeM
#1277202
Härligt när det löser sig!
Åk och njut i en bra bil!

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]