NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smygarn
#1276130
Hej!
Min V50 vill jag skrota! Problem efter problem och har senaste året kostat på 23 000kr på eländet och nu är det dags igen :-(

Igår efter att kört iväg efter en tankning så tändes röd triangel och det står ”Motorfel, service erfodras snarast” Jag vet att det kan vara 1000 olika grejer men vad jag förståt är V50 kända för elekronikfel. Kanske nån som har tips på vad det är den här gången? Den ska in på felsökning om nån dag men tror ni man kan fortsätta köra? Känns lite riskabelt
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1276165
Röda lampor skall tas på allvar, det är direkt olämpligt att köra utan att veta vad som är felet.
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1276223
När bilen varnar med: (Motorfel-) SERVICE SNARAST menar den: "Volvo rekommenderar att en auktoriserad Volvoverkstad kontrollerar bilen omgående."
och inte "STANNA SNARAST: Stanna bilen på ett säkert sätt och stäng av motorn. Allvarlig skaderisk".

Med xxxxx SERVICE SNARAST får man normalt köra bilen direkt till närmsta verkstad. Inga längre resor eller körning i flera dagar.

Elektronikfel blev det lite bättre med från 2008 och upp, sämre på dom tidigaste åren. Kan gissa på felet, med ungefär lika stor chans som att vinna på Lotto, måste diagnostisera...

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]