NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
#1275947

Ska byta hela bränslefilterhuset då jag misstänker att den drar luft därifrån.

Har förstått att man måste Prima fram bränslet med exempelvis en bränsleblåsa,

Någon som har gjort det förut och kan tala om exakt vilka delar som behövs för att bygga en sån ?
av dieselputte
#1275977
Finns nog många bra svar på det om du använder sökfunktionen , kanske denna duger
eller denna beroende på motor.


Om du vill bekräfta att luften kommer in via filterhuset finns ett bra knep, lossa hela huset med bränslerören kvar och vänd upp och ned på det medans motorn är igång. Upphör luftbubblorna är det filterhuset, är bubblorna kvar är det inte filterhuset.
av KenZoo
#1276041
Har redan sett det du länkade till, de visar ju bara hur man byter filter,
Jag vill veta hur man får fram bränslet , och framförallt hur man bygger en sån handpump till det.
av kvillebäck
#1276051
Jag brukar använda en sådan blåsa som sitter på trycktanken till utombordaren, Finns på biltema. OBS! se till att du får 10mm slang. Täck det öppna hålet på slangen under pumpens sugfas så går det lättare,
av KenZoo
#1276208
Kände att jag inte ville bli stående utan bil om det inte blir luftat ordentligt så jag fega ur och boka in den på verksta, 450:- för arbetskostnad , helt okej
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]