- lör 20 okt 2018, 01:06
#1275682
Volvo var väl ändå inte ett lågbudgetmärke på 70-talet?
Och du tar hela tiden upp just 70-talet även fast jsg inte pratar om det utan jämför med för ca 18-20 år sen.
Min klara uppfattning är att bränslekostnaderna per mil är mindre idag än i början av 2000, samt att kostnaden för annat än milkostnad gått upp. Det gör då att förhållandena mellan milkostnad och övriga kostnader skiljer sig mer idag.
Vet inte vad du hade för bil i början av 2000-talet, men jämförelsen och det jag pratar om gäller inte dina bilar på 70-talet. Det var väl före man ens visste att fossila bränslen inte var speciellt hållbart i längden. Alltså beskattades bensinen väldigt lågt.
Och du tar hela tiden upp just 70-talet även fast jsg inte pratar om det utan jämför med för ca 18-20 år sen.
Min klara uppfattning är att bränslekostnaderna per mil är mindre idag än i början av 2000, samt att kostnaden för annat än milkostnad gått upp. Det gör då att förhållandena mellan milkostnad och övriga kostnader skiljer sig mer idag.
Vet inte vad du hade för bil i början av 2000-talet, men jämförelsen och det jag pratar om gäller inte dina bilar på 70-talet. Det var väl före man ens visste att fossila bränslen inte var speciellt hållbart i längden. Alltså beskattades bensinen väldigt lågt.
Polestar 2 Dual Motor MY21
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389