Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1274741
Min dotter tog över min my10 och nu så är det strul med deiselvärmaren.
n g n som vet vilken modell det sitter i den ( tillverkad 2009 09 19 bilen alltså) läste att webasto top v försvan till bilar i maj 0.

Kan naturligtvis be henne komma hit så jag kan plocka ut den o kolla men vill ha en god ide om vad jag skall göra innan och då vlii jag läsa på om rätt brännare.
#1274875
Någon variant av webasto, är garanterat samma som till dom äldre 09 orna. Sök på bildelsbasen, jag tycker att det är samma eländet på samtliga v70 från 08-16 lite olika styrdon och mjukvaror skilljer men i grunden samma brännare

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

#1274878
Tar du bort innerskärmen en liten bit kommer du åt att se vilket nummer den har, ska du köpa en från skroten måste det vara samma serienummer för att lira rakt av. Annars måste du in på volvo och tanka rätt mjukvara

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

#1275207
Tack för svaren Har en vida dice undrar hur man släcker koder med den har hittat en del koder men har bilen sporadiskt då hon behöver den dagligen

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]