Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1275022
Det är ju inte svårare än att du lägger ut den för 250000 för att se vad som händer, blir den inte såld är den för dyr. Alternativt får du sitta på den ett bra tag tills nån som letar efter exakt en sån dyker upp. Själv hatar jag "intressekollsanonser" och skulle aldrig höra av mig oavsett hur gärna jag ville ha prylen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

av Tfuzz
#1275027
Helt logiskt det du säger, kombi lockar fler och det drar nog ner s80 något. Men den är maxutrustad, allt du sa förutom tv därbak. Keyless, ventilerade stolar, aktiv farthållare, alla domhär säkerhets grejerna. Ingen knapp står "tom" i bilen. Farsan ville ha helt maxad. Känns nästan det finns så mycket prylar i den när jag kör den att det nästan är onödigt, haha. Den vita kan jag förstå är värd lite mer med tanke på milen och kitten. Men samtidigt saknar den endel av det farsans har.

Vad brukade en liknande bil gå på när du bläddra? Vi tänkte köra heltvätt imorgon både invändigt och utvändigt sen slänga upp på diverse sidor för intresse. Ska bli intressant! Måste dock säga att jag hypat upp han för mycket nu isf, han vill ha pengarna till en porsche 997a och är supertaggad att den kan gå för mer än 150k vilket han först trodde. Spännande vilket fall :)

*edit*
Angående intressekoll , du har helt rätt... stör mig mycket på dessa annonser också och brukar sällan kolla in dom närmare. Blir nog att vi sätter ett pris isf och ser vad som dyker upp
Användarvisningsbild
av StefanN
#1275081
Det dyker upp T6or med jämna mellanrum så det är ingen unik bil. S80 är oftast betydligt billigare av motsvarande modell än V/XC70 och några 250k kan du inte få ut.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1275100
Det är också en fråga om när du vill ha den såld. Att bilen är ovanlig betyder också att spekulanterna är ovanliga. Vill du ha den såld någorlunda kvickt ska du förstås lägga dig lågt i pris. Om det inte spelar dig någon roll om den inte blir såld förrän vårsolen hjälper till i april kan du chansa på ett högre pris.

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]