Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1274381
Nej de har de inte. 4,nån enstaka decimal har valt detta men de stora partier är numera så maktssugna att de går med på vilka krav som helst från småpartierna för att få makten. Jag tycker det är bedrövligt.

Miljözonerna oroar mig personligen inte nämnvärt. Det hörs redan nu att det kommer bli ett urvattnat förslag (enstaka gator, enstaka tider) men att den östliga förbindelsen hindras är fruktansvärt. All trafik österifrån måste åka rakt in i stan just nu för att komma norrut eller söderut. Idiotiskt.
#1274389
Vilka maktgalna politiker! Låta 4% diktera villkoren... Tur man inte bor i Stockholm längre. Även sommarstugan är såld som låg ute i Björknäs - Talludden.
Så nu behöver jag i och för sig inte bry mig, men jag lider med dom 96% som inte röstat på MP.
#1274391
EbbevonVolvo skrev:Vilka maktgalna politiker! Låta 4% diktera villkoren... Tur man inte bor i Stockholm längre. Även sommarstugan är såld som låg ute i Björknäs - Talludden.
Så nu behöver jag i och för sig inte bry mig, men jag lider med dom 96% som inte röstat på MP.
Tids nog drabbar det oss alla.

Dieselpriset börjar nå löjliga höjder.
#1274393
Det är positivt att vi blir kvitt kommuniststyret i Stadshuset och får dit riktigt folk.
Dock är Helldén en av de absolut värsta politikerna jag känner till och att vika sig för hans vansinniga projekt som förstör hela stan är inget jag gillar.
Att man från stadens sida dessutom inte kommer driva en östlig förbifart är inte heller bra. Tur att vi har min hemkommun (Nacka) som fortfarande kommer göra detta.

Det gäller att satsa på attraktiva alternativ innan man stryper vardagen för vanligt folk.

Återstår att se hur detta projekt kommer utvecklas.
#1274454
I ett första steg handlar det om Hornsgatan, som länge haft problem med dålig luft, där ett förbud mot äldre bilar med stora utsläpp införs från 2020.

Partierna är också överens om att utreda förutsättningarna en utsläppsfri innerstad till 2030.

det gäller en gata.............tror inte 99% av sveriges befolkning bryr sig
#1274460
Jallemet skrev: fre 12 okt 2018, 23:28 Jag vill minnas att det blev dubbfritt på Hornsgatan för en herrans massa år sedan, verkar rimligt att begränsa till en gata även med dieselförbud (ironi).

Lite som att Sverige ska rädda världen ska även Hornsgatan rädda Stockholm.

Hål i huvudet men vad vet jag som bor på vischan.
1/1-10 infördes dubbdäckförbudet på Hornsgatan.
1/1-16 lade man till Fleminggatan och en del av Kungsgatan.

Och nej, de åtgärder man inför på vissa gator i Stockholm räddar varken Sverige eller Världen från den av vissa uppmålade undergången.
Möjligen blir luften lite bättre för de som går och bor utmed dessa gator.

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]