Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
#1274263
Fick felmeddelande abs,bromsasistans kräver service.
Felkod 0070 spänningsmatning pump motor felaktig signal permanent.
Koden kommer tillbaks genast när jag försöker radera.
Är det bara byte av abs pump som gäller eller kan det vara nåt enklare?
Senast redigerad av 1 klacken, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Någonting
#1274322
Det kan vara fel på Abs-datorn också, eftersom de sitter ihop så rekommenderar jag att du köper båda två (de säljs ofta ihop) på exempelvis bildelsbasen.
Om du bara vill köpa pump eller dator så sitter de ihop med E5-skruvar (hon-torx), försök inte att skruva av den med något annat du har bara sönder huvudet då.
Användarvisningsbild
av Någonting
#1274377
En S80 -08 är en helt annan bil, den är byggd på P3-chassit.

Nej, du ska ha en från samma årsmodell, helst samma partnummer. Du kommer kanske att få konfigurationsfel ändå när den nya är monterad, men det går att korrigera med VIDA.

Atech2 reparerar nog främst de tidigare boxarna som hade problem med kallödningar, problem på BCM:en är inte lika vanligt (sägs det iaf, tycker att det är hemskt många 05-06:or som får byta det, min inkluderat).
av klacken
#1274383
Misstänkte det. Ska kolla om jag hittar någon som kan löda häromkring. Men är det skillnad om det är från en v70,s60,eller s80 bara det är samma årsmodell?
av klacken
#1274707
Efter lite mera googlande och felsökning så tror jag nog det är pumpen. Felet kommer även vid kallstart och när jag kör pumpen
med datorn så låter den ganska illa.
av MickeM
#1275196
2005 blev det ny CAN generation.

BCM funkar nog inte däremellan, men kanske endast mjukvaran som skiljer.
En BCM är nog inte plug and play heller. Den ska säkert klonas med den gamla eller liknande för att funka.

Edit:
Du frågande visst om själva PUMPEN. Inte komplett modul med hydrualik.
Svar: vet ej!

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]