...

Moderator: Moderatorer

#1271105
Toyotaförare
Trefilig tom motorväg. Vart tror ni ovanstående förare placerade sig 5 km/h under gällande hastighetsbegränsning?
Jajemen, längst till vänster.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1271843
Helvete!
Rullade fram på Söder ikväll (Stockholm) och fick möte mot trafiken på katarina bangata av en idiot på en sån cykel som ser ut som en lådcykel men det är två sittplatser för barn fram.
Karln bromsade inte utan trampade på för att ÖKA farten med två glada barn sittande där fram.
Fick stanna bilen för att inte riskera att dom repade min bil eller blev skadade.
Inga marginaler och ingen lampa eller reflex på cykeln, han måste fan vara släkt med Daniel Helldén.
#1272758
Nja, nu har det hänt... Damen i en Audi A3 (MY10) framför mig ikväll hade en ledlampa i ena lamphållaren till nummerskyltsbelysningen och en vanlig glödtrådslampa i den andra. Visste väl att denna dagen skulle komma, skandal ;-)

Snart kommer väl den första som har en kromad blinkerslampa och en gul :-o
#1272759
Micce1980 skrev:Nja, nu har det hänt... Damen i en Audi A3 (MY10) framför mig ikväll hade en ledlampa i ena lamphållaren till nummerskyltsbelysningen och en vanlig glödtrådslampa i den andra. Visste väl att denna dagen skulle komma, skandal ;-)

Snart kommer väl den första som har en kromad blinkerslampa och en gul :-o
Då kickar OCD in, så sitter jag där sen och skriker i bilen alldeles ensam.
#1273542
Men... Är det så svårt att ta kritik, hur fel den än må vara riktad eller ej? Dock var den antagligen väl riktad då vederbörande kände att denne blivit sedd och fel rättvisas. Vet man att man inte gjort fel reagerar nog folk sällan alls? https://www.sydsvenskan.se/2018-10-08/b ... -nedslagen
av Lövet
#1273564
joel80 skrev: mån 08 okt 2018, 14:51 Betalvägg.. Vad står det?
Man gestikulerar åt person som kör för fort. Blir slagen av nämnde fortkörare.
Användarvisningsbild
av vetten
#1273589
Att det ska vara så svårt att blinka rätt i en rondell! Idag var jag en hårsmån från att smälla i en rondell, det är en rondell med fem in och utfarter, när jag kommer fram till rondellen ser jag en xc90 som är på väg in och som blinkar höger och som jag då uppfattar ska svänga direkt så jag som ska vänster börjar köra in i rondellen då ser jag att xc90-in tydligen inte tänker svänga ut direkt utan fortsätter in och ska ut nästa utfart som tur var så hann jag tvärnita medans xc90-in bara gasar på jag är inte ens säker på att han såg mej tur att jag körde väldigt sakta men nära var det, han hade kunnat vänta med blinkandet tills han passerat första avfarten så hade aldrig situationen uppstått.
Nu åker kameran in i bilen igen som jag inte satt in igen sedan jag bytte bil kan ju vara bra om något händer så det slipper bli någon disskusion med försäkringsbolaget vid en eventuell kollision.
#1273640
vetten skrev: Nu åker kameran in i bilen igen som jag inte satt in igen sedan jag bytte bil kan ju vara bra om något händer så det slipper bli någon disskusion med försäkringsbolaget vid en eventuell kollision.
Bilkamera borde ju lämpligen ge rabatt på bilförsäkringen ;-) Själv kör jag absolut lugnade, inte för att jag körde son f-n innan men ändå
#1273670
Låg bakom en XC60 ~MY14 (facelift) ikväll, DRL tända i fram men kolsvart i övrigt. Även vägen i sig var väldigt mörk (bara punktbelyst), HUR kan dessa dårar tycka att de ser något?!

Fick även premiär-tuta med helljuset i V90n, men det hjälpte föga, inte ens när jag lät helljuset vara på en längre stund. Funderar nästan på ifall den alltid skiftar helljuset eller om det bara är i autoläget?
Edit: Nej, helljuset bländar bara av i autoläget, enligt manualen.
  • 1
  • 451
  • 452
  • 453
  • 454
  • 455
  • 544
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]