...

Moderator: Moderatorer

#1270457
Jallemet skrev: tor 20 sep 2018, 22:26
GT-mannen skrev:Suck. Än är inte den sista (eller i det här fallet tre) född.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka ... t-beteende

/Håkan
Herregud!

Det får bli spikmatta och käftsmäll.

Tv-spels generation i trafiken...
Ja, tyvärr är respekten för rödkryssade körfält obefintlig i Stockholmsregionen.
De är inte kryssade för skojs skull, eller för att skapa en gräddfil åt stressade bilister....
Att dessutom tränga sig förbi Vägass är hål i huvudet.
#1270463
Jallemet skrev: tor 20 sep 2018, 22:26
GT-mannen skrev:Suck. Än är inte den sista (eller i det här fallet tre) född.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka ... t-beteende

/Håkan
Herregud!

Det får bli spikmatta och käftsmäll.

Tv-spels generation i trafiken...
Idioter i trafiken är inget nytt vi "kids" är unika om att bidra med..
#1270503
Var ute och åkte vid lunch nu och det är då de kommer fram. Pensionärerna, mammorna som nästan aldrig kör bil, virrpannorna. Alltså under bara 5 km körning idag stötte jag på fler rikspuckon än jag normalt sett gör på 10 mils dagspendling vid morgon och eftermiddag. Bara några exempel:
- Person stannar på tvären mellan två filer eftersom hen ska göra ett filbyte och den ena filen inte rör sig. Att fortsätta några meter längre fram var förstås inte att tänka på. Nej nej, jag ska stoppa upp en hel fil eftersom jag är LIVRÄDD att "missa" avfarten. (Som var lite drygt 100m bort).
- Person stannar mitt i vägen för att titta på gatuskyltar med mig bakom
- Hantverkare stannar mitt i vägen på en parkering för att fippla med telefonen
- Pensionär ska svänga vänster men placerar bilen så dåligt i vänsterfilen att det inte går att komma förbi
- Person kastar sig ut på motorvägen i säg 76 km/h eftersom spärrlinjen upphörde på påfarten. Att påfarten fortsatte 200m till var tydligen inte med i medvetandet. Tro fan att folk kör i mitt fil med tanke på sånt här beteende. Samma personer antaligen...
#1270554
Småbarn i trafiken!!!

Jag är tämligen säker på att det var en mobil i näven som gjorde att killen höll på att möta mig i min egen fil! Förbannade mopedbilar!
Användarvisningsbild
av SRT
#1270771
Var ute med Hayabusan igår på en längre runda och när jag ska köra om tre bilar på en annars ödslig landsväg och precis ska passera den andra bilen av dessa tre så kör han ut sidan om mig för sin egen omkörning och tvingar mig långt ut i vägrenen på fel sida.Bilisten har nu tydligen förstått att jag redan befann mig sidan om hans bil och går snabbt åter tillbaka mellan dessa två andra bilar och har tydligen ingen som helst aning om det var fritt från annan trafik när han gjorde denna manöver.Backspegeln kan han definitivt inte ha tittat i.Hade redan gjort mig mentalt färdig för att gå ned i vänster vägren som ren nödlösning och hoppats på det bästa när jag var väldigt nära vägkanten.Ett väldigt, väldigt onödigt tillbud.
#1270804
Jag litar inte på att någon gör vad som förväntas i trafiken, vare sig med- eller mottrafikanter.

18-25 = "odödliga"
25-40 = "jag ska fram"
40-50 = "jag har minsann haft körkort i..."
50-70 = "här har jag alltid kört"
70->> = "vad är det där för skylt?!"
#1271041
Jallemet skrev: sön 23 sep 2018, 14:23 Jag litar inte på att någon gör vad som förväntas i trafiken, vare sig med- eller mottrafikanter.

18-25 = "odödliga"
25-40 = "jag ska fram"
40-50 = "jag har minsann haft körkort i..."
50-70 = "här har jag alltid kört"
70->> = "vad är det där för skylt?!"
Vart placerar du dig själv i skalan?
#1271042
llesrof skrev:
Jallemet skrev: sön 23 sep 2018, 14:23 Jag litar inte på att någon gör vad som förväntas i trafiken, vare sig med- eller mottrafikanter.

18-25 = "odödliga"
25-40 = "jag ska fram"
40-50 = "jag har minsann haft körkort i..."
50-70 = "här har jag alltid kört"
70->> = "vad är det där för skylt?!"
Vart placerar du dig själv i skalan?
Bild

Jo, jag är väl 50+ men flyttat till en annan stad så jag är väl kvar i "jag har minsann..."
  • 1
  • 450
  • 451
  • 452
  • 453
  • 454
  • 543

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]