Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chilly
#1269412
Hej
Är det nån mer som har problem med att stolen inte ställer in sig efter att man programmerat den med olika profiler och nycklar. :bored:
Det funkar om testkör med relativt kort tid emellan. Men tar det längre tid så att datorn går i sömnläge så ställer bara backspeglarna om sig aldrig stolen. :-(
av stevvee
#1269461
Chilly skrev:Hej
Är det nån mer som har problem med att stolen inte ställer in sig efter att man programmerat den med olika profiler och nycklar. :bored:
Det funkar om testkör med relativt kort tid emellan. Men tar det längre tid så att datorn går i sömnläge så ställer bara backspeglarna om sig aldrig stolen. :-(
Samma problem men har upptäckt att det enbart händer om jag ex öppnar bakluckan eller någon annan dörr innan förardörren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1269466
Har också liknande problem. Hos oss verkar det vara väldigt random när det funkar och ej. Har provat allt. Låst profilen. Raderat och återställt alla profiler. Fick till och med ny mjukvara. Inget har löst problemet. Bilen skall in i slutet av september så då får de lösa problemet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Chilly
#1269472
Har låst profilen funkar ändå inte. Däremot om profilen är låst och jag öppnar dörren så händer inget så jag kör min minnes knapp. Då ställer stolen in sig till mig. Skulle jag sen stanna för att för att snbbt hoppa in på affären. När jag väl kommer ut och öppnar så ställer den om sig till min sambos inställning som den hade innan jag åkte iväg första gången. :-(
Det känns som att det kom med senaste uppdateringen.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen