- sön 09 sep 2018, 08:02
#1268615
Hej
Jag har Problem med lite Olje läcka runt om olje påfyllninga locket på ventil kåpan & även på några ställen runt om ventil kåpan........sen så spikar/knackar även motorn vid normal körning på motorvägen vid 110 - 120 km i timmen........Min egen slutsats är att det finns skit i slangarna för vevhusventilationen & även att oljefällan är smutsig........Men den lilla vita silen som sitter i Flamfällan den är ren & fin........& enligt min bilmekaniker som ska mäta upp något över/under tryck av något slag via röret till oljestickan........så ha spikningarna/knackningarna i motorn vid motorvägs körning så har detta inget samband med en eventuell igensatt/tätt vevhusventilation........men jag har läst på lite olika sidor & forum i olika trådar & där sägs det att spikningarna/knackningarna har ett samband med en tät/igensatt Vevhusventilation........Så vad anser & tycker ni här inne nu ??.......ni som är kunniga på detta här......
Tack på förhand för hjälpen
Mvh
maccus
Jag har Problem med lite Olje läcka runt om olje påfyllninga locket på ventil kåpan & även på några ställen runt om ventil kåpan........sen så spikar/knackar även motorn vid normal körning på motorvägen vid 110 - 120 km i timmen........Min egen slutsats är att det finns skit i slangarna för vevhusventilationen & även att oljefällan är smutsig........Men den lilla vita silen som sitter i Flamfällan den är ren & fin........& enligt min bilmekaniker som ska mäta upp något över/under tryck av något slag via röret till oljestickan........så ha spikningarna/knackningarna i motorn vid motorvägs körning så har detta inget samband med en eventuell igensatt/tätt vevhusventilation........men jag har läst på lite olika sidor & forum i olika trådar & där sägs det att spikningarna/knackningarna har ett samband med en tät/igensatt Vevhusventilation........Så vad anser & tycker ni här inne nu ??.......ni som är kunniga på detta här......
Tack på förhand för hjälpen
Mvh
maccus