Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1265387
FreddanNo1 skrev:
Ja, så var det ibland i Grekland, med ljusen.
De gillade att ligga nära och skulle köra om och kasta sig in framför för att inte fronta med mötande, trots att jag höll hastighetsbegränsningen och även när jag plussade på +5-10 km/h när de bakom låg nära och hetsade så hjälpte det inte.

Men de kör vårdslösare i Tyskland. Dårarna kunde ligga bakom och blinka när jag körde om lastbilar i 130 km/h för de ville fortsätta i över 200 och var trötta på livet. Aldrig bra med stress. Tycker synd om dem att de har det så jävligt att de gärna leker med döden.

Heder åt Serberna. De kunde köra bil och bete sig.
Hehe kul att du funnit ett land du trivs i ;-) Upplever själv att tyskarna som regel är de som kör absolut bäst av de 25-30 länder jag kör i och hjälper en gärna om man råkar göra fel eller behöver byta fil fast det blir lite knöligt för dem. Om någon blinkat på mig när jag kört om någon är det för att jag gått ut "för sakta" så att vederbörande fått tvärbromsa ner sig och kanske fått byta byxor efteråt ;-) Dock tycker jag att tyskarna ligger kvar för ofta och länge i mittenfilen vid trefiligt, men de blir bättre på det.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1265401
Tyskarna kör bra men fy för tvåfilig autobahn. Många olyckor på dessa också...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1265414
frasse4 skrev: lör 18 aug 2018, 11:43 Tyskarna kör bra men fy för tvåfilig autobahn. Många olyckor på dessa också...
Ja... Man får hålla tungan i rätt mun när man kör i 220 och passerar någon som kör i 110, eller en lastbil i 80-90 för den delen... ;-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1265417
Dessutom är det, som nån sa, en av få platser på jorden där man kan köra 250km/h och helt plötsligt få en bil i backspegeln som kör 300...

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen