Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1254669
Använd waze för att få trafikuppdateringar. Oslagbara bäst.
Inbyggda kartan för krångliga ställen att hitta på.
I går körde jag båda, waze för trafiken på vägen och inbyggda för att på slutet (inne i Göteborg!) är det hopplöst att hitta fram.
av V70_2005
#1254676
Körde med Waze igår för att välja bäst väg. Skulle från E20 till Säve i morgonrusningen och det är ganska krångligt när man ska över/under älven.

Waze skickade via Angeredsbron vilket nog var bättre än Tingstadstunneln, men då jag aldrig kört där hade som sagt vägbeskrivning i HUD underlättat.

Om man ska köra båda samtidigt måste man koppla ur AA och ha telefonen löst?
av Xanthopteryx
#1254697
Om jag startar AA först, och sedan inbyggda så funkar båda. Om man sedan drar ur AA och drar igång den igen så blir det lite spunk och man får avbryta inbyggda och starta den igen.

AA är lite rolig då den ju har så löjligt bra koll på trafiken (enligt mig vad jag märkt) vilket gör att du kan få olika vägar beroende på. Jag har mer än en gång "Neee, nu är du ute och snurrar..." men nehe du, den hade rätt - när jag gick på min instinkt så fastnade jag. Så oftast litar jag på den numer.
av fieskmask
#1265244
Lånar tråden lite.

Jag får Aa att fungera på telefonen men inte i bilen, det finns inga tillgängliga bilar att lägga till och det går inte att spegla skärmen från telefonen till bilen.

Behöver bilen ha någon speciell app? Eller är det någon mjukvara som måste installeras?
av Hypoxia
#1265249
fieskmask skrev:Lånar tråden lite.

Jag får Aa att fungera på telefonen men inte i bilen, det finns inga tillgängliga bilar att lägga till och det går inte att spegla skärmen från telefonen till bilen.

Behöver bilen ha någon speciell app? Eller är det någon mjukvara som måste installeras?

Du behöver ha tillvalet Carplay i bilen för att Apple Carplay respektive Android Auto ska fungera.
Finns beskrivet i ett inlägg på trådens första sida :-)
Går däremot enkelt att lägga till hos din Volvoverkstad.
Xanthopteryx skrev:Carplay, då ingår Android Auto. Annars kan du bara köra AA i telefonen direkt (men har du en telefonhållare är det ändå rätt smidigt då allt på telefonens skärm blir mer anpassat för bilkörning).
av fieskmask
#1265266
Hypoxia skrev: fre 17 aug 2018, 09:59
fieskmask skrev:Lånar tråden lite.

Jag får Aa att fungera på telefonen men inte i bilen, det finns inga tillgängliga bilar att lägga till och det går inte att spegla skärmen från telefonen till bilen.

Behöver bilen ha någon speciell app? Eller är det någon mjukvara som måste installeras?

Du behöver ha tillvalet Carplay i bilen för att Apple Carplay respektive Android Auto ska fungera.
Finns beskrivet i ett inlägg på trådens första sida :-)
Går däremot enkelt att lägga till hos din Volvoverkstad.
Xanthopteryx skrev:Carplay, då ingår Android Auto. Annars kan du bara köra AA i telefonen direkt (men har du en telefonhållare är det ändå rätt smidigt då allt på telefonens skärm blir mer anpassat för bilkörning).
Ah, missade det.
Tack :-D
av Xanthopteryx
#1265270
På skärmvyn i bilen där du har alla 'program' som installerade appar, välja dab/fm/USB/... med mera (svep till vänster med fingret), där skall du ha Android Auto och CarPlay som två knappar om du har mjukvaran i bilen.
Man kan äve kina på USB-portarna i mittkonsolen. Är det två stycken borde du ha AA, är det en så Kan du ha det ändå om det är eftermonterat. Åtminstone gäller detta fram till årsmodell -18.

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]