Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1264161
Mikaels80 skrev: tor 09 aug 2018, 19:12 Jag har ljudvarning vid fartkamera i min bil, hade även så på min XC60 & V60 (gamla modellerna).
Varnar vid fartkameror och inget annat, går att välja i inställningar.
Du får gärna fota eller beskriva var den inställningen är, för jag hittar den inte.. 🤔
av FreddanV90
#1264283
Vi har symbol samt ljudvarning för fartkameror i våran V90 -19.. inställning ligger under navigation har jag för mej. Vi kör bara med volvos system, inte något carplay eller liknande.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1264320
Låter bra!
Då kan jag sluta leta.

Min är en my17 och blev uppdaterad i april 2018, men det kom ny programvara som släpptes till alla bilar i maj. Den ligger säkert i alla my 19-bilar redan, så förhoppningsvis kommer det med nästa uppdatering.. 👍🏻
av galaxie80
#1264329
Ilduce77 skrev: lör 11 aug 2018, 10:21 Låter bra!
Då kan jag sluta leta.

Min är en my17 och blev uppdaterad i april 2018, men det kom ny programvara som släpptes till alla bilar i maj. Den ligger säkert i alla my 19-bilar redan, så förhoppningsvis kommer det med nästa uppdatering.. 👍🏻
Jag var inne med min v90 cc förra veckan och fick den senaste mjukvaran, för jag hade lite krångel med div saker. Jag fick ingen varnare trots senaste mjukvaran.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1264332
galaxie80 skrev:
Ilduce77 skrev: lör 11 aug 2018, 10:21 Låter bra!
Då kan jag sluta leta.

Min är en my17 och blev uppdaterad i april 2018, men det kom ny programvara som släpptes till alla bilar i maj. Den ligger säkert i alla my 19-bilar redan, så förhoppningsvis kommer det med nästa uppdatering.. 👍🏻
Jag var inne med min v90 cc förra veckan och fick den senaste mjukvaran, för jag hade lite krångel med div saker. Jag fick ingen varnare trots senaste mjukvaran.
Tyvärr så lägger dom inte in all ny mjukvara. Dom lägger in det som måste uppdateras och vill man ha fler uppdateringar måste man säga till teknikern.
När jag frågade min tekniker om han kunde lägga in fler uppdateringar så sa han att det kunde ta upp till en hel dag om man ville ha dom flesta uppdateringarna som inte var direkt nödvändiga.
av AndS
#1264349
Det är nog dags att Volvo specifikt och kanske större delen bilbranschen "uppdaterar" sin serviceverksamhet för programvaruuppdateringar.
De bör fixa en "gör det själv funktion" där man göra uppdateringar. Sedan har jag full förståelse för att vissa uppdateringar ska utföras av "Volvo" som påverkar vissa styrsystem.
Men de skriver också att om man gör "originalservice", var väl service 2.0 tidigare, så ska uppdateringar utföras.

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]