Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vlv2018
#1260015
Efter nästan 150 mil i XC40 blir jag mer och mer imponerad över hur tyst det är att åka i den och det är på varierande väglag där grov asfalt ofta förekommit och i höga farter. Skall tillägga att jag däremot inte åkt i baksätet, får en aning att det kanske hörs något mer just där bak.

Därav vet jag inte om det beror på att däcken är mer inkörda nu för jag upplever att det är stor skillnad jämfört med vissa andra bilar...

Ironiskt nog har jag nu problem med att köra andra halvkombis, står inte ut med oljudet i dem när jag vet att det finns bättre. :-o

Fortfarande är jag lite småsur över den begränsade rattjusteringen. Hur kunde Volvo missa en sån skitgrej? Ratten är ju lite för långt bort ifrån kroppen. Vill du flytta dig närmare ratten så kommer dina fötter för nära pedalerna istället.

Kunde uppdatera nav.kartan för Skandinavien till ver. 1226 med en 16 Gb usb sticka. Däremot har jag inte lyckats för hela Europa med en 64 Gb sticka, vilket jag först provade med, Fat32, exFat, NTSC ingen skillnad. Usb enhet stöder Ej kommer då upp i meddelandet. Får väl skaffa ett till Usb på 64 Gb för att bekräfta.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1262807
Bara kört 10 mil, men jösses vilken härlig bil!
Den är tyst och har riktigt fin komfort! Inget att klaga på än, men milen får rulla så får vi se.

Kommer från en V60 D5 R-design.
av TSJ
#1262956
Jag har nu kört ca 700 mil varar 300 med husvagn. Jag var tveksam innan köp huruvida den skulle vara bra som dragbil (T5) men blev positivit överraskad då det är en superfin bil att dra tyngre husvagn med. Jag har egentligen inget att klaga på förutom några mindra kvalitetsbrister och att jag har haft lite strul med att få en del appar att fungera i sensus (spotify, android auto mm) men nu helt plötsligt har även de börjat fungera perfekt.
av TSJ
#1262965
Flinta skrev:Vad för kvalitetsbrister?
Inga större saker. Låsningen till en dörr och motorhuv behöver justeras samt någon elektronikbox (placerad under "golvet" i bagagerummet och kanbske är till draget??) som hade lossnat.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1264124
Kommit upp i 20 mil jag med nu och allt rullar vackert på utan några fel.

Däremot undrar jag om någon har dimljus med kurvtagningsfunktion? Har ni en på och av knapp i inställningarna för den? Hittar ingen i min och de tänds inte vid backning och kurvtagning under 30km/h. Ska finnas enligt spec.

Sen trodde jag att det gick att ändra färg på det interiöra belysningspaketet. Bara stämningsljuset som går att ändra färg i inställningarna :bored:
#1264126
iigloo skrev: tor 09 aug 2018, 22:48 Kommit upp i 20 mil jag med nu och allt rullar vackert på utan några fel.

Däremot undrar jag om någon har dimljus med kurvtagningsfunktion? Har ni en på och av knapp i inställningarna för den? Hittar ingen i min och de tänds inte vid backning och kurvtagning under 30km/h. Ska finnas enligt spec.

Sen trodde jag att det gick att ändra färg på det interiöra belysningspaketet. Bara stämningsljuset som går att ändra färg i inställningarna :bored:
Den funktionen borde ju gå att sparka igång.
Hittar du knappen nedan i centerdisplayen?
Skärmklipp1.JPG
Skärmklipp1.JPG (36.41 KiB) Visad 3024 gånger
Skärmklipp2.JPG
Skärmklipp2.JPG (15.57 KiB) Visad 3024 gånger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]