- tis 31 jul 2018, 23:26
#1262596
Folk som inte fattar hur man bör placera bilen när det är köer fram mot en olycka. Rök ihop med en kärring i en vit Audi A6 utanför Örkelljunga går, totalstopp i 30-40 minuter så vi var flera som tog en bensträckare.
Hon skrek och gapade att alla i vänster körfält borde stå i höger, så att vänster körfält skulle hållas fritt. Hennes bror jobbade inom räddning och bla bla.. Där nånstans slutade jag lyssna.
På en tvåfilig motorväg anser jag att de i vänster körfält placerar sig så långt till vänster det går, motsvarande åt höger i höger körfält. Detta funkar bra överallt annars, men inte i svenska Svedala...
Man tycker att yrkesfolk borde fatta bättre, men ett 24-metersekipage la sig mitt mellan körfälten, så att ingen skulle kunna köra om i vänster körfält.
Denna lastbil skapade rejäa problem när en XC90 i ambulansutförande skulle ta sig förbi
Varför ska man enbart köa i höger körfält och skapa milslånga köer i just Sverige?
Hon skrek och gapade att alla i vänster körfält borde stå i höger, så att vänster körfält skulle hållas fritt. Hennes bror jobbade inom räddning och bla bla.. Där nånstans slutade jag lyssna.
På en tvåfilig motorväg anser jag att de i vänster körfält placerar sig så långt till vänster det går, motsvarande åt höger i höger körfält. Detta funkar bra överallt annars, men inte i svenska Svedala...
Man tycker att yrkesfolk borde fatta bättre, men ett 24-metersekipage la sig mitt mellan körfälten, så att ingen skulle kunna köra om i vänster körfält.
Denna lastbil skapade rejäa problem när en XC90 i ambulansutförande skulle ta sig förbi
Varför ska man enbart köa i höger körfält och skapa milslånga köer i just Sverige?
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...