Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ROW
Finns det någon som lyckats installera en fartkamerafil och fått dem att visas o fungera i Sensus Navigation på
modeller 14-18?
Hade varit fint med en info om hur man gör.
Har försökt men ej fått upp dem eller ser dem på kartan.
Användarvisningsbild
av ROW
Jo det finns det . Dock saknas en del o nya tillkommer.
av mikebike
ROW skrev: tis 07 aug 2018, 09:16 Jo det finns det . Dock saknas en del o nya tillkommer.
Det är sant, men om man importerar en fartkamerafil så finns väl risken att det blir dubbelt om det redan finns fartkameror "inbyggda" i kartdatabasen?

I gamla bilen importerade jag fartkameror, men det var mest irriterande eftersom bilen larmade när man kom i närheten av en fartkamera oberoende av färdriktning eller om kameran stod på en annan väg.
Användarvisningsbild
av ROW
Denna då:
Importera POI-fil till Sensus RTI ?

Testade en av dessa på den sidan men inget dök upp.
Skall testa , tack så länge !
Användarvisningsbild
av ROW
Testade.....
Alt1 hittar jag dock inte i Sensus Navi!
"Sätt USB-minnet i bilens USB-uttag. Du importerar sedan filen under InställningarImportera/redigera MyPOI"

Hittar bara denna versionen!
"Sätt USB-minnet i bilens USB-uttag. Du importera sedan POI-filen under Inställningar Importera/exportera lagrade platser."

Menar nog att jag har RTI!

Är jag på fel Inställningar!
Går till Navi - inställningar

Any Help!?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är inte samma. Har du 14 har du RTI, har du -15 till -18 har du Sensus navi.
Om det nu hjälper nåt.
Användarvisningsbild
av ROW
Tack så är det nog. Går nog inte att få in dem då antar jag .......
Användarvisningsbild
av skiffervag
TommyP86 skrev: ons 08 aug 2018, 09:00 Det är inte samma. Har du 14 har du RTI, har du -15 till -18 har du Sensus navi.
Om det nu hjälper nåt.
Inte helt korrekt.Har du en XC60 MY14 tillverkad efter w46 så har du Sensus Navi i den
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]