Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wmhaper
Hej, XC60 2015, D4 Volvo on call som fungerar oerhört dåligt. Sedan flera månader så ligger VOC en "tur" efter!
Dvs åker jag från A till B så är bilen parkerad på plats A enligt app och webb.
Åker jag sedan från plats B till C så står bilen på plats B tror app och VOC webb.

Tuta + låsa + hantera värme via app/websida funkar kanske 2 av 10 ggr...
Fler med samma problem? Att ringa supporten är döfött, de konstaterar bara att bilen kan hittas via deras system....

Har inte åkt till verkstad ännu pga de är aldrig öppna när jag är ledig.....

Hur tycker ni att VOC fungerar för er? mycket strul??!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
wmhaper skrev:Hej, XC60 2015, D4 Volvo on call som fungerar oerhört dåligt. Sedan flera månader så ligger VOC en "tur" efter!
Åker jag sedan från plats B till C så står bilen på plats B tror app och VOC webb.

Fler med samma problem? Att ringa supporten är döfött, de konstaterar bara att bilen kan hittas via deras system....

Fungerar i princip perfekt! Start av värmare har alltid fungerat. Någon enstaka gång som Volvos servrar varit nere.
Du måste nog ta ledigt och åka till Volvos verkstad.
Användarvisningsbild
av corb06
wmhaper skrev: sön 24 jun 2018, 19:26 Hej, XC60 2015, D4 Volvo on call som fungerar oerhört dåligt. Sedan flera månader så ligger VOC en "tur" efter!

Segt och lite struligt. Har också haft problem med att låsa upp och låsa via VOC. Sjukt segt 2-3 minuter snurrar VOC-appen innan bilen låses, så oftast går det snabbare att gå till bilen än att försöka göra det via mobilen. Ibland funkar det inte alls.
Däremot har körloggen varit 100% korrekt alla gånger. Även GPS-positionen.
Vi har satt in ett sim-kort i vår XC60.
av LasseW
Mycket sällan något problem. Låsningen kan ta upp mot en minut, i övrigt allt ok.
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]