Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
#1254035
Du ska vara i mappen .NETFramwork och sedan högerklicka och skapa en NY DWORD 32Bit som du nämner EnableIEHosting och sedan värde ska vara 00000001
av Dilav
#1258850
Någon i Skåne runt Helsingborg regionen som har en fungerande vida dice och som man kunde använda till att släcka en lampa med? Betalar så klart ;) Skicka PM eller något isåfall...
av HakanF
#1260728
Min vida dive 2014d kan läsa ut bilen modell nr osv allt går att gå in på efter det som tex arbetslista men diagnostic är fortfarande grå och inget händer när jag försöker klicka på den.
Jag har ominstallerat allt på datorn med samma resultat. Har fungerat i över ett år utan problem mer än nyckeldatumet tidigare.

Vad kan ha hänt?
av envariabel
#1271774
Kan man i Vida se när service gjordes senast?
Kan man släcka servicelampan? Det står ”Dags för service” fast det bara är tre månader sedan.. vart gör jag det isf?
av Pontusf
#1272147
Tobbz skrev: tor 03 apr 2014, 11:08 Har haft problem med min dice att den kopplar ner hela tiden, så jag skruvade upp och kikade runt lite.
Vad har komponenten som är vit upp till vänster för uppgift ? Den hade nämligen släppt från kortet :D

Bild


Svar till mig själv, det är ett signalrelä som sköter usb delen, så kanske därför den har varit lite tjurig.

Dock får jag inte ihop det med bilen igen. Kör jag dice diagnostic så får jag upp PassThruIoct1 (READ VBATT) failed:7.
Vad innebär det ?
Kom du fram till vad felmeddelandet betydde? Jag har visserligen failed:8 men ändå. Funkade för ett år sedan men inte nu längre.
av johnl
#1289014
Jag har idag installerat min kina-Vida 2014D och Dice. OMG!! Är helt slut i huvudet nu. Datorer kan vara sååå bråkiga.

Jag tröttnade på att försöka få ihop en vettig VM på min vanliga dator så jag köpte en gammal Dell Latitude D830 (byggd som en traktor och väger lika mycket) med Win 7 Pro för en billig penning på Blocket. Jag jobbar på just Dell sedan många år men då jobbar jag ju inte med datorer på det här sättet.

Maskinen har bara 2GB RAM så jag fick tweaka compinfo.ini-filen så att Vida inte klagade på minnet. Det verkar fungera ganska utmärkt att köra på så lite minne men att köra med vanlig hårddisk är inte så värdigt.

Först läste jag inte instruktionerna ordentligt så jag fick manuellt googla mig fram till att jag var tvungen att ändra i registry för att IE11 inte skulle gömma "Communication tool"-rutan när Vida startar.

Sen ville inte DICE kommunicera via USB men det löste sig genom att jag rafsade i "gamla laddare och sladdar"-lådan och fick fram en 12v 3A-laddare på första försöket. Det krävdes tydligen ström för att DICE skulle lysa upp och hittas av datorn.

Nu funkar nog det mesta. Ska bli trevligt att se om jag kan få den att funka i bilen imorgon och jag kan se vad som är fel med mina backsensorer.
av Andreasace
#1289151
johnl skrev:Jag har idag installerat min kina-Vida 2014D och Dice. OMG!! Är helt slut i huvudet nu. Datorer kan vara sååå bråkiga.

Jag tröttnade på att försöka få ihop en vettig VM på min vanliga dator så jag köpte en gammal Dell Latitude D830 (byggd som en traktor och väger lika mycket) med Win 7 Pro för en billig penning på Blocket. Jag jobbar på just Dell sedan många år men då jobbar jag ju inte med datorer på det här sättet.

Maskinen har bara 2GB RAM så jag fick tweaka compinfo.ini-filen så att Vida inte klagade på minnet. Det verkar fungera ganska utmärkt att köra på så lite minne men att köra med vanlig hårddisk är inte så värdigt.

Först läste jag inte instruktionerna ordentligt så jag fick manuellt googla mig fram till att jag var tvungen att ändra i registry för att IE11 inte skulle gömma "Communication tool"-rutan när Vida startar.

Sen ville inte DICE kommunicera via USB men det löste sig genom att jag rafsade i "gamla laddare och sladdar"-lådan och fick fram en 12v 3A-laddare på första försöket. Det krävdes tydligen ström för att DICE skulle lysa upp och hittas av datorn.

Nu funkar nog det mesta. Ska bli trevligt att se om jag kan få den att funka i bilen imorgon och jag kan se vad som är fel med mina backsensorer.
Dålig vida version?
IE11 ska inte gömma någon meny.
Vida2014d är ie11 kompatibelt.
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 240

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]