Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1260570
Blockerat låsläge är ju jättebra. Och att råka låsa in någon är svårt. Du har ju nyckeln och larmet lär sättas av snabbt.
Men folierar du nyckeln ordentligt i grillfolie så är den förvisso aktiv men gömmer du den väl så...
av V70_2005
#1260605
Jag gillar inte blockerat låsläge. Är ganska lätt att lämna bilen och med muskelminne låsa bilen när man går så t.ex. barnen blir kvar (man behövde inte låsa för man var i garaget eller på liknande ställe). Inlåsta i tjutande bil...

Eller lämna en på skola A och dom andra som ska till dagis sitter kvar och igen råkar låsa. (Detta muskelminnelåsande har dock blivit bättre i och med keyless).
av mikebike
#1260657
Jag förvarar extranyckeln, invirad i aluminiumfolie, i frugans handväska.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1260687
mikebike skrev:Jag förvarar extranyckeln, invirad i aluminiumfolie, i frugans handväska.
Linda in hela handväskan i aluminiumfolie. Ännu säkrare. :-D Se bara till att plånboken också är i väskan.
Användarvisningsbild
av ragge1
#1260707
Gäller detta ochså den tredje nyckel , den liten vatten tätt nyckel
Xanthopteryx skrev:En nyckel som låses in i bilen avaktiveras och är därmed ej brukbar, tills bilen låses upp nästa gång. Testa vettja. Någon kan sitta i bilen och du låser (i nedsatt larmläge...) och denne får sedan testa att låsa upp med nyckeln inne i bilen.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av mf135
#1260732
Är det inte rätt kass att vi sitter och behöver gissa hur nyckeln funkar? Det är ju inte en billig japs vi köpt.
av Oldman99
#1260740
14700 skrev: tor 19 jul 2018, 21:20 En nackdel med att ha en nyckel i bilen är att det inte går att använda fjärrstart för att kyla värma bilen.
Det går visst! Provade häromdagen.
av AndS
#1260836
mf135 skrev: lör 21 jul 2018, 12:31 Är det inte rätt kass att vi sitter och behöver gissa hur nyckeln funkar? Det är ju inte en billig japs vi köpt.
Alternativet är att läsa manualen för bilen som följer med eller någon elektronisk variant det finns ju flera både i bilen och via VolvoCars. ;-)
av mf135
#1260843

Alternativet är att läsa manualen för bilen som följer med eller någon elektronisk variant det finns ju flera både i bilen och via VolvoCars. ;-)
Kan du inte svara/kommentera oss okunniga tidigare i flödet då? Min Åf har ett par frågor också till dig :-) . Ang manual så finns ingen varken att ladda ner eller i pappersform till min MY19.
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]