...

Moderator: Moderatorer

#1260463
Stör mig också på det, oavsett om det är snustorrt eller midvinter. En fimp är bra varm, om man bortser från det totalt onödiga(olagliga) i att ens slänga ut dom i naturen. Men dom ser bara ut som frågetecken när man blinkar på dom tyvärr.
#1260471
Har kört från Löderups Strandbad och hem idag och blivit riktigt irriterad på alla dessa långtradare/lastbilar/bussar (oftast utländska) som slänger sig ut i vänsterfilen på motorväg i uppförsbacke för att komma om andra tunga fordon. Råkat ut för det fem-sex gånger idag.

Strax söder om Jönköping (påfarten från Torsvik norra) var det dessutom en svart V70N som trängde sig ut för att sedan köra slalom mellan körfälten i hög fart. Hade jag kunnat byta till vänsterfilen hade jag gjort det, men där kom det en jävla massa bilar.

/Håkan
#1260610
Folk som byter till vänsterfilen långt innan de hunnit ifatt lastbilen/bussen. Ligg kvar i högerfil tills du kommit ifatt fordonet :mad:
#1260634
Lövet skrev:Folk som byter till vänsterfilen långt innan de hunnit ifatt lastbilen/bussen. Ligg kvar i högerfil tills du kommit ifatt fordonet :mad:
Adaptiv farthållare ställer till det här, bilen börjar bromsa långt före man kommer ikapp fordonet framför på motorväg. :/

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

#1260668
svergie2 skrev:
Lövet skrev:Folk som byter till vänsterfilen långt innan de hunnit ifatt lastbilen/bussen. Ligg kvar i högerfil tills du kommit ifatt fordonet :mad:
Adaptiv farthållare ställer till det här, bilen börjar bromsa långt före man kommer ikapp fordonet framför på motorväg. :/

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
De jag pratar om byter långt innan. De kör dessutom inte bil med adaptiv farthållare om vi säger så. Snarare Toyota Avensis, Peugeot 508, Kia Cee´d mfl...
#1260671
Kan tycka att adaptiva farthållare reagerar lite för tidigt, men den vet ju å andra sida inte att man ska köra om utan förbereder sig på att bromsa in skapligt mjukt för att anpassa farten.
Fast man är ändå skapligt nära i tid när den reagerar, och då den reagerar tidigt är det för att de. Framför kör bra mycket saktare än en själv och då är det Inte många sekunder tills man är jämsides.

Kör den framför inte mer än kanske 10km/h lägre än en själv så saktar bilen ens inte alls in speciellt tidigt om man inte har ställt på långt avstånd.

Stör mig nog minst lika mycket på de som ska fram och slicka rumpa på min bil innan dom behagar byta till vänsterfilen. Det är ett jävla otyg... Samma förare svänger in framför en så man tror framskärmen ska ryka! Det kvittar om hela vägen är tom på övrig trafik. :/
#1260677
Lövet skrev:
svergie2 skrev:
Lövet skrev:Folk som byter till vänsterfilen långt innan de hunnit ifatt lastbilen/bussen. Ligg kvar i högerfil tills du kommit ifatt fordonet :mad:
Adaptiv farthållare ställer till det här, bilen börjar bromsa långt före man kommer ikapp fordonet framför på motorväg. :/

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
De jag pratar om byter långt innan. De kör dessutom inte bil med adaptiv farthållare om vi säger så. Snarare Toyota Avensis, Peugeot 508, Kia Cee´d mfl...
Jaha, okej :)
joel80 skrev:Kan tycka att adaptiva farthållare reagerar lite för tidigt, men den vet ju å andra sida inte att man ska köra om utan förbereder sig på att bromsa in skapligt mjukt för att anpassa farten.
Fast man är ändå skapligt nära i tid när den reagerar, och då den reagerar tidigt är det för att de. Framför kör bra mycket saktare än en själv och då är det Inte många sekunder tills man är jämsides.

Kör den framför inte mer än kanske 10km/h lägre än en själv så saktar bilen ens inte alls in speciellt tidigt om man inte har ställt på långt avstånd.

Stör mig nog minst lika mycket på de som ska fram och slicka rumpa på min bil innan dom behagar byta till vänsterfilen. Det är ett jävla otyg... Samma förare svänger in framför en så man tror framskärmen ska ryka! Det kvittar om hela vägen är tom på övrig trafik. :/
Kör med 3-4 pluppar och tänker på fordon som håller 80-90 när man har 120 på farthållaren, då gäller det att ha lite framförhållning. Är lättare att avgöra när man ska byta fil på facelift eftersom man ser framförvarande hastighet, men den lyxen finns inte i pre-facelift Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

#1260683
Ja det saknar jag som sjutton när jag kör vår V60 MY12! På min MY16 ser man det och det är en väldigt fin hjälp. Hade önskat att man kunde se åt andra hållet också. Alltså hur mycket snabbare de framför kör. :D
#1261130
Steffe3 skrev: tor 19 jul 2018, 19:45 Stör mig också på det, oavsett om det är snustorrt eller midvinter. En fimp är bra varm, om man bortser från det totalt onödiga(olagliga) i att ens slänga ut dom i naturen. Men dom ser bara ut som frågetecken när man blinkar på dom tyvärr.
Tyvärr är fimpar, tuggummi och ”småskräp” undantaget från nedskräpningslagen. Personligen tycker jag att det skulle straffas ännu hårdare att slänga fimpar, dels för att fimpar innehåller gifter och dels för att rökarna skall lära sig att sluta upp med att sprätta sina jävla fimpar omkring sig där de sitter och där de står, och kör. Det är ett satans efterblivet beteende. Rökar, i princip 100 procent av dom, begriper tyvärr inte bättre och enda sättet är nog att bötfälla dom tillbaka till neolitikum. Om man, bildligt talat, slår dom i huvudet med deras egen plånbok, så fattar nog den mest gulfingrade och nikotinimpregnerade rökaren att sluta slänga fimpar överallt, inte minst för att det blir ohållbart ekonomiskt.

Obs! Jag har inte något emot rökare som personer, det är deras egoistiska beteende att sprätta fimpar omkring sig jag starkt ogillar. Bäst att förtydliga detta så att ingen kränkt rökare eller sekundärkränkt viktigpetter anmäler mig för hets mot folkgrupp.
#1262572
Gubbgrinig som jag är så blev jag irriterad på en pissunge med kepsen bak och fram som åkte och jollra i telefonen...i korsningen ut på stora vägen så tog det som jävla tid att få upp farten, det var ju iaf en Saab 9-5 turbo, så jag visade mig gentlemannamässigt i båda backspeglarna men grabbhalvan kom aldrig upp i mer än 70km/h på 90-väg.

Ja, då kör jag väl om då men då lägger sig valpen i mitt vinddrag i 100km/h.

Köp en automat eller skaffa handsfree ungdjävul!

  • 1
  • 445
  • 446
  • 447
  • 448
  • 449
  • 543
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]