Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1260299
Funderar på att välja Amber (beige) skinnklädsel till en V90 CC. Tycker det ser trevligt ut med en kupé som lyser upp lite i det svarta. Ni som har provat eller har den. Är/blev ni nöjda? Hur ser den ut efter några år? Jag kommer att ha bilen i 3 år och 9000 mil. Så jag är väl inte så orolig. Men den ska ju inte se sunkig ut. Jag är inte någon som tar hand om min klädslar särskilt väl med en massa smörja. I bästa fall 1ggr / år. Annars vanlig städning. Har haft svart skinn i mina 3 senaste bilar. Det har funkat bra. Har barn och hund. Så det ska vara lätt att hålla rent.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1260333
Svårt att säga. Beror nog på hur mkt du stör dig på att klädseln blir sunkig. För det blir en ljudklädsel om man bara rengör den 1 gång per år. Det blir ju även en mörk men det syns inte lika mkt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1260334
Wibe skrev: ons 18 jul 2018, 21:18 Svårt att säga. Beror nog på hur mkt du stör dig på att klädseln blir sunkig. För det blir en ljudklädsel om man bara rengör den 1 gång per år. Det blir ju även en mörk men det syns inte lika mkt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beror väl lite på hur försiktig man är också. Min gamla välanvända klädsel blev väldigt fräsch efter förra sommarens grundliga tvätt och den är fortfarande helt ok även om de skulle må bra av en kompletterande tvätt nu. Men varken barn eller djur i bilen. Kan tänka mig att det ökar på tvättbehovet rätt rejält.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1260335
SBergdahl skrev:
Wibe skrev: ons 18 jul 2018, 21:18 Svårt att säga. Beror nog på hur mkt du stör dig på att klädseln blir sunkig. För det blir en ljudklädsel om man bara rengör den 1 gång per år. Det blir ju även en mörk men det syns inte lika mkt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beror väl lite på hur försiktig man är också. Min gamla välanvända klädsel blev extremt fräsch efter förra sommarens grundliga tvätt och den är fortfarande helt ok även om de skulle må bra av en kompletterande tvätt nu. Men varken barn eller djur i bilen. Kan tänka mig att det ökar på tvättbehovet rätt rejält.
Jag tror absolut det kan hålla sig ok men som sagt beror nog på hur petig man är. Själv skulle jag aldrig välja det med barn i bilen. Men snyggt är det! Kör på det som du vill! Det blir alltid bäst


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mf135
#1260339
Du får svart innertak på köpet :-) . Enda färgen som ger detta annars finns ju en lite mörkare rödton också om man vill slippa tråksvart.
av JH76
#1260357
Har Amber i min V90cc.., är väldigt nöjd. Kört över 2000 mil på 4 mån. Inga missfärgningar eller något. Ser väldigt elegant ut. Bilen är svart med fabrikstonade rutor, det bruna bryter av på väldigt bra sätt... kör på👍😀
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1260368
Har också amber i min vita V90CC. Ser inget ännu efter ett halvår och strax över 2000 mil iaf. Har smort in dem vid ett tillfälle när jag städat bilen.

Tapatalking with Samsung S8

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1260369
Men alltså, hur många av er som skriver att det syns mer med ljus klädsel har haft det själva? Och varje gång någon skriver att de ska köpa en svart bil så skriver några att det skulle de aldrig köpa för att smutsen syns mer...

Min erfarenhet är helt tvärt om. Haft svart inredning sedan första bilen som köptes för 18 år sedan fram till förra våren. Efter ett en fräsch V60 med ljus klädsel till rätt pris dök upp slog jag till. Minns att jag tänkte att det skulle få hållas efter mer men det visade sig tvärtom. Behöver dammsuga och rengöra inredningen mer sällan nu än förr. Damm syns mindre, sten, hår och allt man tar med sig. Möjligen syns just chokladglass som spills mer, men om ungen äter vaniljglass då och förresten vem äter glass i en bil, är ju som att sitta tillbaka lutad i soffan och sleva i sig glassbomb, dömt att misslyckas :) Svarta hårstrån syns så klart mer än ljusa samt gräs som följer med, men det syns efter att det förlorat sin gröna färg mindre. Så nja, jag tycker att de mesta som räknas som smuts och man städar bort har en grå/beige färgton och därav syns det och damm mindre.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1260377
Det finns flera sidor av ett mynt...
Har sett både Amber och andra ljusa klädslar vara mer blå (från jeans etc) efter att bilar har stått i en visningshall i någon månad. Det ser ju inte så kul ut...
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1260387
fjohan82 skrev: tor 19 jul 2018, 08:18 Det finns flera sidor av ett mynt...
Har sett både Amber och andra ljusa klädslar vara mer blå (från jeans etc) efter att bilar har stått i en visningshall i någon månad. Det ser ju inte så kul ut...
Helt nya jeans får man ju tvätta ett par tre gånger innan man kan ha dem bland folk och sitta i andra människors möbler och bilar. Gör man inte det ja då blir det sådär :-P

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]