NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1260157
Jag har ett egendomligt problem med min V50 2010 Diesel, och undrar om någon har haft samma. Vid långfärder börjar kupefläkten att sakta ner. Försa 45 minuterna är aldrig något problem, men efter en dryg timme kommer det nästan ingen luft från fläkten. Fast att man skruvar upp fläkten på max så kommer det ytterst lite luft. Irriterande, för det blir varmt i bilen på sommaren och kallt på vintern utan kupefläkt. Det enda som verkar hjälpa är att låta bilen stå någon timme. Sen fungerar fläkten fint igen. Inte heller auto start/stop fungerar efter långfärd (vilket dock inte spelar någon roll)

Har haft den på märkesverkstad. De bytte hela fläkten, uppgraderade mjukvara och satte även i nytt batteri. Men fortfarande samma problem.

Någon som känner igen eller har någon idè om vad det kan vara som strular eller vad man kan kolla?
#1260165
Inte den blekaste tyvärr, men vid liknande fel hade jag först rengjort tempgivaren i kupén. Tar bara någon minut, sedan vet man iaf att det inte är den om inte annat. (tror dock det är den) :)
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]