Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1259936
Inga av mina Volvo med AWD har haft sådana problem. Däremot den V40 T4 jag hade innan och det var en av anledningarna till att jag hoppade på AWD-tåget.
av GubbNicke
#1259937
Har en V70 T6 -14 med four-c chassi. Jag har aldrig märkt att bilen vill dra iväg åt något oväntat håll. Skulle snarare säga att jag uppskattar hur stabilt det går även vid kraftig acceleration.
av Schmoyoho
#1259962
Nä, det är inte typiskt för någon Volvo med AWD på P3-chassit. Vilka bussningar var det du fick bytta? Har du gjort en hjulinställning efteråt?
av Laukan82
#1259995
Testkört och kan meddela att den inte drar nämnvärt åt något håll.
Stor tummen upp där.
Främre länkarmsbuss inga som byttes på bägge sidor enligt uppgift.

Kvarstår gör dock vibrationer från ca 90km/h
Galet irriterande eftersom jag ska köra ned till västkusten med den om några dagar.

Får nog ta in den igen.

Funderar även på om dämparna kan vara slut eller om det är något annat.
Passerar ett halvskarpt "hack" i vägbanan när jag ska ut från bostadsområdet och det slår jäkligt hårt i bilen. Tidigare bmw så känns det ju vist och hyggligt tydligt gupp/grop men inte att det slår så det låter som att något ska gå sönder.

Dämparna eller mer troligt någon länk/något stag?

Ytterligare en annan sak är att om bilen stått parkerad med p växel i så när man lägger i driver kommer en slags klonkande känsla i broms pedalen, inget som verkar komma annars.
Någon som varit med om samma och vet orsak samt åtgärd?

Är ju en My11 så ingen ny bil men vill få till det som rör drivning/funktion så det blir en tight familjekontainer med klös som man kan njuta av några tusen mil.

:)
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1260083
StefanN skrev:Det kommer snart att va en fin mörkblå XC till salu, jag bytte in min idag.
Va bytte du mot då? Bild

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1260108
StefanN skrev: tis 17 jul 2018, 17:19 Passat GTE.
fullsizeoutput_430.jpeg
IMG_3314.JPG
Beklagar! ;-)
Skämt å sido, den var snygg! Hoppas ni får många behagliga mil i den :-)
Användarvisningsbild
av StefanN
#1260112
Jag har haft många VAG-bilar och dom brukar funka bra, denna har ju samma prestanda som min T6a hade 0-100 7,5 sek så det blir AWD man tappar. Det va verkligen inte ett lätt beslut men jag kände att det va dags för ett byte nu, hade haft den andra i 2.5 år.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1260114
StefanN skrev: tis 17 jul 2018, 17:36 Jag har haft många VAG-bilar och dom brukar funka bra, denna har ju samma prestanda som min T6a hade 0-100 7,5 sek så det blir AWD man tappar. Det va verkligen inte ett lätt beslut men jag kände att det va dags för ett byte nu, hade haft den andra i 2.5 år.
Har de uppdaterat GTEn nyligen? Åkte i en förra sommarn och den var riktigt jäkla slö jämfört med min bil som också ska ligga därikring i 0-100.. Växellådan tålde inte toppeffekten från båda motorerna på den så den var strypt.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 148

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]