Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallentin
#1259716
Har en v70 -98 där abs går in när det inte är halt och vid låg hastighet. kollat alla ringar ser fina ut inte spruckna. Har även blåst rent givarna. Abs lampan lyser inte och inga felkoder. Har nu testat och koppla bort bort kabeln till höger abs givare fram så att lampan tänds, Och sen satt tillbaka kontakten i givaren och kört en bit tills att abs lampan släcks, och får då felkod att det är fel på styr enheten inte givaren, Och när jag gör samma grej på vänster fram så får jag felkod att det är fel på pumpen till abs inte vänster givare. Kan väl inte vara normalt?
av MickeM
#1259898
Jo, det tycker man.....
I de fall jag bytt sensorer har det pekat ut rätt.
Det var brott i dom.

Även pekat ut rätt i fallen det varit ringen.
(Systemet säger då orimlig signal.)
av wallentin
#1259913
Min v70 säger att det är fel datorn till abs när jag kopplar bort kontakten till höger givare fram har skickat iväg datorn till abs på lagning hoppas jag gjort rätt.
av wallentin
#1259920
Felkods läsaren visade rätt information när vi hade abs fel på chrysler bussen från -06, Så det kan ju inte vara den.
av MickeM
#1259928
Vad har du för läsare som klarar både så gammal Volvo och även Chrysler Ang ABS?

Jag trodde bara Vol-fcr funkade på 1998, och den tar ingen Chrysler.
av wallentin
#1259990
Går även att se live data med den på abs , och då går att se om någon av abs givarna inte hänger med om man kör med den inkopplad

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]