Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1259220
Hej internet o Volvomämmiskor!
Jag har tappat den enda nyckeln till min Volvo 850 se2,5 -96. Obesiktigad för tillfället. Går det att tjuvkoppla så jag kommer till besiktningen?
Lägger inte 1700kr på ny nyckel ( helt nytt lås blir det om jag ”lyckas” stjäla min egen bil :-) ) förrän jag vet att den går igenom kontroll... Volvo säger:
Svårstulen bil för elektroniskt lås. Kanske inte ens går att bryta o tjyvkoppla...
( Har goda kontakter med fd biltjyv men denne är lite justerad så tänkte kolla här innan jag kallar ut vederbörande på uppdrag..)
Y
Senast redigerad av 1 Ylva, redigerad totalt 0 gånger.
#1259228
Du får inget svar om sådant på ett öppet seriöst forum.
Tyvärr.
Men det räcker inte att dyrka tändlåset.
Du har en elektronisk avläsning av nyckeln också.

Mer problem:
Volvo kan ev inte sälja en i fullt fungerande nyckel över disk, utan den måste programmeras in också. Mekaniskt funkar den givetvis.
Nu vet jag inte exakt hur en 1996 är, men sannolikt måste bilen bärgas till en Volvoverkstad.
#1259249
Tack för svar!
Jag tänkte nästan att det är fel sorts fråga då man såklart inte ska lära ut hur man stjäl bil.
Volvo säger att nyckel måste beställas o programmeras innan den funkar.

Bryr sig besiktiningen om ifall bilen är bruten så länge jag kan bevisa att det är min bil?
#1259293
Dåså.
Detta var alltså en av mina sämre idéer.
Dörrarna är olåsta så in i bilen kommer jag.
Rattlåset däremot låst.
Får snällt vänta till löning o beställa ny nyckel på Volvo. Har jag tur så kan den öppna rattlåset o jag kan själv bärga o styra till Volvo för elektronisk inställning.

Tack för att du tog dig tid och tålmodigt svarade på mina frågor.
Y
#1259338
Öppna rattlåset kan en ny nyckel absolut.
Men startspärren hindrar motorstart.
Den startar nog till en sekund och dör varje gång du testar.

Det går ju att bogsera bara man kan vrida ratten.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]