- tor 12 jul 2018, 09:13
#1259174
Köpt bilen beg av privatperson, efter två veckor skulle jag starta bilen men det klickar bara i ett relä under handskfacket. Då jag står långt hemifrån och utan verktyg är jag tvungen att ringa bergaren..
Verkstadsbesök 1
Man konstaterat felkod från ”bromsljuskontakt”, byter denna och fakturerar 4000kr vilket känns i överkant. De berättade att bilen inte startar eftersom säkring nr 15 under handskfacket dragit.
Jag hämtar bilen och samma fel sker igen inom en dag...
Verkstadsbesök 2
Eftersom bilia utlovade att samma person skulle felsöka vidare för han redan har koll lämnar jag in på kista verkstaden men tydligen stämde det inte för det visade sig att en annan tog över som inte ens hade koll på symptomen.. Han meddelade ändå att de kollar kretsschema och att det med all säkerhet sitter ett fel mellan bromakontakten och bromsljuset. Han bytte glödlamporna och skulle felsöka kabeln mellan så det inte var några fel men när jag hämtade bilen hade han bytt två kabelstammar och fakturerat ytterligare 10.000kr. De hade även provkört en massa utan att felet uppstått igen så jag betalade och hämtade ut bilen trots det kändes väldigt dyrt och dåligt för en biliaverkstad och ett så till synes enkelt fel...
Det tog oss 25 minuter att återkalla felet och ytterligare 15 minuter för säkringen att poppa igen.. Vid det här laget börjar man förlora sömn över hur dåligt hanterat ärendet i mina ögon varit, inte borde man väl på en auktoriserad volvoverkstad, på en bil av årsmodell 2011 behöva byta del efter del för att lyckas hitta ett fel? Funkar inte felkodsavläsaren och var är rutinen och erfarenhetsåterföringen??
Verkstadsbesök 3
Jag ringde och bråkade och nämnde att jag vill reklamera de felsökningar och åtgärder jag köpt för 14000kr men det får vi väl se hur det blir med.. Bilen står och dammar på verkstaden och ”han som kan el” är tydligen på semester.
Tankar?
Verkstadsbesök 1
Man konstaterat felkod från ”bromsljuskontakt”, byter denna och fakturerar 4000kr vilket känns i överkant. De berättade att bilen inte startar eftersom säkring nr 15 under handskfacket dragit.
Jag hämtar bilen och samma fel sker igen inom en dag...
Verkstadsbesök 2
Eftersom bilia utlovade att samma person skulle felsöka vidare för han redan har koll lämnar jag in på kista verkstaden men tydligen stämde det inte för det visade sig att en annan tog över som inte ens hade koll på symptomen.. Han meddelade ändå att de kollar kretsschema och att det med all säkerhet sitter ett fel mellan bromakontakten och bromsljuset. Han bytte glödlamporna och skulle felsöka kabeln mellan så det inte var några fel men när jag hämtade bilen hade han bytt två kabelstammar och fakturerat ytterligare 10.000kr. De hade även provkört en massa utan att felet uppstått igen så jag betalade och hämtade ut bilen trots det kändes väldigt dyrt och dåligt för en biliaverkstad och ett så till synes enkelt fel...
Det tog oss 25 minuter att återkalla felet och ytterligare 15 minuter för säkringen att poppa igen.. Vid det här laget börjar man förlora sömn över hur dåligt hanterat ärendet i mina ögon varit, inte borde man väl på en auktoriserad volvoverkstad, på en bil av årsmodell 2011 behöva byta del efter del för att lyckas hitta ett fel? Funkar inte felkodsavläsaren och var är rutinen och erfarenhetsåterföringen??
Verkstadsbesök 3
Jag ringde och bråkade och nämnde att jag vill reklamera de felsökningar och åtgärder jag köpt för 14000kr men det får vi väl se hur det blir med.. Bilen står och dammar på verkstaden och ”han som kan el” är tydligen på semester.
Tankar?