Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NeoStorm
#1258658
Ja jag hoppas det!

Har inte fått någon leveransvecka än men runt årsskiftet gissade säljaren på. Återkommer när jag fått en leveransvecka.
av lv455
#1258692
Hupp!

Jag går och väntar på att en beställa en V6 T6 Twin Engine (+all säkerhetsprylar & B&W) så fort den dyker upp men har inte sett något än. Jag är lite nyfiken på vad som ingår som standard i Inscription/T6 TE. Den finns ännu inte i "Bygg din Volvo". Vet du om det går att hitta fullständig spec någonstans?
NeoStorm skrev:V60 T8 R-Design
Ice White

Lastpaket
Teknikpaket
Dragkrok Halvautomatisk
Aluhjul 5t-ek DC19
Park Assist Pilot
SensusCon Harman Kardonn
Mörkt tonade rutor
Dubbla/Dubbla integrerade slutrör

Sen är det mycket som redan är standard på T8 R-Design, Panoramaglastak, Lounge paket, Klimatpaket VOC mm.

Handlarna fick in de i systemet under slutet på veckan och beställningen las i fredags så jag borde iallafall ligga hyfsat till i produktionskön när produktionen väl drar igång.
av NeoStorm
#1258700
lv455 skrev: mån 09 jul 2018, 10:21 Hupp!

Jag går och väntar på att en beställa en V6 T6 Twin Engine (+all säkerhetsprylar & B&W) så fort den dyker upp men har inte sett något än. Jag är lite nyfiken på vad som ingår som standard i Inscription/T6 TE. Den finns ännu inte i "Bygg din Volvo". Vet du om det går att hitta fullständig spec någonstans?
Lanseringen av T6 Twin Engine är tydligen flyttad till MY20 p.g.a. (för) hög efterfrågan på befintliga T8 modeller. Så den lär inte komma i "Bygg din Volvo" än på ett bra tag. Men V60 T8 ska dyka upp där vilken dag som helst.
av lv455
#1258701
Ajdå, det var ju surt. Då får det kanske bli en T8 istället. Vet du om priset på T8 Twin Engine hamnade i linje med vad som tidigare kommunicerats?
av NeoStorm
#1258706
lv455 skrev: mån 09 jul 2018, 10:58 Ajdå, det var ju surt. Då får det kanske bli en T8 istället. Vet du om priset på T8 Twin Engine hamnade i linje med vad som tidigare kommunicerats?
Grundpris 553900kr för både Inscription och R-Design.
av lv455
#1258864
Månadskostnaden för mig som förmånstagare blir dock lägre för T6 TE, enligt mina kalkyler dryga femhundringen dyrare i månaden än en D3 med för mig nödvändig utrustning.

Vet någon när MY20 börjar byggas?
XC90_Executive skrev:En ”hundring” mer än T6 awd. Men o andra sidan lär det ingå ganska mycket i standardutrustningen.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#1259479
Idag efter mycket funderande om olika specar så blev det en V60 T6 AWD Momentum Pro Edition Ice White Solid med följande paket och tillval!

Klimatpaket voc
Komfortpaket pro
Teknikpaket pro

Eluttag 12 volt
Tonade rutor
Elektrisk motorvärmare
Stänkskydd fram
Sportratt
Indragbart drag, Semi-elektriskt
Reservhjul
19" 5-V ekrad Silver
Sport läder Charcoal, Charcoal Int
Integrerade delade dubbla slutrör inkl diffusor
Elmanövrerad förarstol med minne
Svart innertak
Aktivt chassi med Four-C
Sensus connect, Premium Sound Bowers & Wilkins
av lv455
#1259522
Oj, fet maskin indeed! Mycket på den listan jag skulle vilja ha men förmodligen kommer att pruta bort till förmån för elmotor & batteri.
B&W-ljudet kommer jag dock inte att klara mig utan, det (och de 340 kusarna) är nog det jag ser fram emot mest i min kommande V60.
Titaniumgrå skrev: Klimatpaket voc
Komfortpaket pro
Teknikpaket pro

Eluttag 12 volt
Tonade rutor
Elektrisk motorvärmare
Stänkskydd fram
Sportratt
Indragbart drag, Semi-elektriskt
Reservhjul
19" 5-V ekrad Silver
Sport läder Charcoal, Charcoal Int
Integrerade delade dubbla slutrör inkl diffusor
Elmanövrerad förarstol med minne
Svart innertak
Aktivt chassi med Four-C
Sensus connect, Premium Sound Bowers & Wilkins
[/quote]
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#1259649
Tack!
I min nästa bil lär det sitta en elmotor också. :-D
lv455 skrev: fre 13 jul 2018, 21:21 Oj, fet maskin indeed! Mycket på den listan jag skulle vilja ha men förmodligen kommer att pruta bort till förmån för elmotor & batteri.
B&W-ljudet kommer jag dock inte att klara mig utan, det (och de 340 kusarna) är nog det jag ser fram emot mest i min kommande V60.
Titaniumgrå skrev: Klimatpaket voc
Komfortpaket pro
Teknikpaket pro

Eluttag 12 volt
Tonade rutor
Elektrisk motorvärmare
Stänkskydd fram
Sportratt
Indragbart drag, Semi-elektriskt
Reservhjul
19" 5-V ekrad Silver
Sport läder Charcoal, Charcoal Int
Integrerade delade dubbla slutrör inkl diffusor
Elmanövrerad förarstol med minne
Svart innertak
Aktivt chassi med Four-C
Sensus connect, Premium Sound Bowers & Wilkins
[/quote]
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 312

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom