NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
~Kalle~ skrev:
Kelvin skrev:Finns det någon som vet hur det går med Volvos "DSG" automat? Skulle tydligen släppas nu till hösten. Vilka motorer är aktuella tror ni?
Volvos egna motorer: D5, 2.5 T, 2.4i, 3.2 2.4D, T6, V8 mm tror jag , kanske inte dieslarna ändå..
V8an är ingen volvo motor. Är byggd av Yamaha på specialbeställning av volvo.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Lilja skrev:
~Kalle~ skrev:
Kelvin skrev:Finns det någon som vet hur det går med Volvos "DSG" automat? Skulle tydligen släppas nu till hösten. Vilka motorer är aktuella tror ni?
Volvos egna motorer: D5, 2.5 T, 2.4i, 3.2 2.4D, T6, V8 mm tror jag , kanske inte dieslarna ändå..
V8an är ingen volvo motor. Är byggd av Yamaha på specialbeställning av volvo.
ok,men jag tror den kommer med "DSG" ändå..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
~Kalle~ skrev:
Jag hade tydligen fel till en början..

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=56876

"Volvo kommer med Powersift först till C30,S40,V50 med 2.0-liters dieselmotor"
av Christian_m
~Kalle~ skrev:
~Kalle~ skrev:
Jag hade tydligen fel till en början..

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=56876

"Volvo kommer med Powersift först till C30,S40,V50 med 2.0-liters dieselmotor"
Läste den nyheten nyss också. Mycket trevliga nyheter då jag varit sugen på 2-litersdieseln ett tag nu men vill ha automatlåda på min nästa bil.
av perbo
Yes,endelig en diesel med automatlåda som blir til at betala!Så kanske det blir en V50 näste gang.
Vinande ljud, XC70 D4 awd

Jag har också samma ljud. Har ni nått […]

Tack, ska försöka satsa på den upp[…]

Så här står det på annan pl[…]

Ta bort hajfena

Ja om du har en VOC PHM så har du en anslute[…]