Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larsson95
Hallå!

Har en v70 från 05, bensin 140hk manuell. I helgen böt jag vä drivaxel, båda stötdämparna fram, samt fjädrar och övre motorfäste. När vi var klara o jag skulle backa ut var han svårstartad o sur. Backade ut o det skrapade, lät som metal mot metal. Viktigt o säga är att de sitter 55mm sänkfjädrar men de tar inte i någonstans.

Nu när jag åker så skrapar det, kör jag över ett gupp i högre hastighet smäller de o slår. Som att stötdämparna slår igenom.

Är flång nya sachs gas dämpare samt fjädrar från vparts.

Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Är något skit som skrapar på båda sidorna.
av MickeM
Satt du allt rätt, är ju uppenbara frågan?
Glömt att dra åt något?
Hur mådde över fjädersäte?
Hur mår fjäderisolatorerna? (Gummit under fjädern)

Stukat bromsskölden?
av Larsson95
MickeM skrev: ons 27 jun 2018, 07:13 Satt du allt rätt, är ju uppenbara frågan?
Glömt att dra åt något?
Hur mådde över fjädersäte?
Hur mår fjäderisolatorerna? (Gummit under fjädern)

Stukat bromsskölden?
Satte allt rätt, topplagringarna är nya på båda sidorna. Inga sprickor eller något sånt. Bromsskölden var lite tilltryckt efter vi bytt allt men efter jag backat ur garaget så tryckte vi till de så de vart rakt igen.

Tycker det är jätte konstigt att de slår som fan, behöver inte vara ett stort gupp heller..

Edit: satt inga gummin under fjädern.. de tänkte jag inte på. Fan, kan de vara se som orsakar ljuden?
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]