- fre 17 aug 2007, 18:43
#125190
Är en liten uppoffring att lossa fronten för så pass mycket bättre ljus, samtidigt passar man ju på att göra rent från skit bakom nosen också när man ändå har tillfälle. En annan stor fördel är att man får bilen att se både betydligt snyggare och nyare ut samt slipper dom fula torkararmarna som alltid blir fula med tiden, torkning fixar man genom frontbyte till 05-fronten och spolningen om man inte moddar på högtrycken ändå om man känner behov av rengöring.
Inte heller säkert att en bra konvsats är billigare heller för dom kostar ju från 3000kr dom finare och nödvändiga på nyare med elektronik som motverkar att lampfelet dyker upp, jag gav bara 3500kr för mina 05- Bixenon.
Kan efter en tid med mörkerkörning säga att det är just enbart styling med konvsats när dom är korrekt inställda jmfr originalxenon.
Dom som upplever att det lyser upp djävulskt bra och skyltar mm har dom för högt ställda som jag hade innan jag förstod att dom skulle ner en hel del och då var halogen bättre pga anpassningen till varrandra men inte ljusmängdsmässigt.
Som bevis är att med konvsats fick man kanske 1 av 10 mötade som trodde man hadde helljuset på för det var så dålig ljusbild med stickljus för högt upp, medan med original ingen hittills trotts att dom är högre ställda än gammla.
Bara om man är standsbo och åker lite på landsvägar funkar xenon i helljuset, om man som mig åker dagligen på dessa vägar så är det endast 3X+ extraljus värda namnet som duger och då givetvis helst med xenon för helljuset är fortfarande ett stort skämt i jämförelse och kan bara nätt och jämt ersätta billigt skit från feltema men inte ens nudda dom finare märkenas snikmodeller. Blir mest vilsamt för ögonen med så mycket ljus som möjligt och så långt samt brett som möjligt så man kan fästa blicken lite längre från bilen än vad helljlsuet kan prestera med ok ljusstyrka. Skulle vara mycket påfrestande med halvskumt ljus precis där man fäster blicken dag som natt.
Addict skrev:Men då MÅSTE du ovillkorligen ha dom stående så mycket lägre(i höjd ned läge 2 på vredet är inte långt från sanningen) pga diffusa och oskarpa ljusbilden att dom lyser rätt ner i backen för att inte irritera mötande och hela nyttan med dom är borta om du inte är ute efter stylingeffekten som vissa enbart är. Men med originalprylar byggda för denna uppgift får du den skarpa kant du MÅSTE ha för att kunna ha dom högre ställda och längre ljusbild. Inte så konstigt att det inte är tillåtet att eftermontera när ljusbilden blir så urusel som den blir med konv. sats jmfr originalstrålisar.ER skrev:Köp originalstrålisar med xenon ist. mycket bättre ljusbild och du slipper blända dom du möter om du inte kommer ihåg att ställa ner strålkastarna så dom står korrekt, när dom gör det har du ändå ljuset rakt ner i backen pga diffus ljusbild.Gör man så får man riva ner hela bilens front två ggr per år!
Mycket enklare att byta glödlampa...
Är en liten uppoffring att lossa fronten för så pass mycket bättre ljus, samtidigt passar man ju på att göra rent från skit bakom nosen också när man ändå har tillfälle. En annan stor fördel är att man får bilen att se både betydligt snyggare och nyare ut samt slipper dom fula torkararmarna som alltid blir fula med tiden, torkning fixar man genom frontbyte till 05-fronten och spolningen om man inte moddar på högtrycken ändå om man känner behov av rengöring.
Inte heller säkert att en bra konvsats är billigare heller för dom kostar ju från 3000kr dom finare och nödvändiga på nyare med elektronik som motverkar att lampfelet dyker upp, jag gav bara 3500kr för mina 05- Bixenon.
Kan efter en tid med mörkerkörning säga att det är just enbart styling med konvsats när dom är korrekt inställda jmfr originalxenon.
Dom som upplever att det lyser upp djävulskt bra och skyltar mm har dom för högt ställda som jag hade innan jag förstod att dom skulle ner en hel del och då var halogen bättre pga anpassningen till varrandra men inte ljusmängdsmässigt.
Som bevis är att med konvsats fick man kanske 1 av 10 mötade som trodde man hadde helljuset på för det var så dålig ljusbild med stickljus för högt upp, medan med original ingen hittills trotts att dom är högre ställda än gammla.
Bara om man är standsbo och åker lite på landsvägar funkar xenon i helljuset, om man som mig åker dagligen på dessa vägar så är det endast 3X+ extraljus värda namnet som duger och då givetvis helst med xenon för helljuset är fortfarande ett stort skämt i jämförelse och kan bara nätt och jämt ersätta billigt skit från feltema men inte ens nudda dom finare märkenas snikmodeller. Blir mest vilsamt för ögonen med så mycket ljus som möjligt och så långt samt brett som möjligt så man kan fästa blicken lite längre från bilen än vad helljlsuet kan prestera med ok ljusstyrka. Skulle vara mycket påfrestande med halvskumt ljus precis där man fäster blicken dag som natt.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..