Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
#1256188
Just nu har de erbjudande på S90 T4 Momentum Business Advance ,

dessutom ingår:
Drive mode settings,
Digital förardisplay på 12,3 tum
Dim- och kurvljus (LED).
Automat,
Metallic
Klimatpaket med Volvo On Call


Det går inte att lägga till tex helskinn eller navigator eller smartphone integration.
Det går bara att välja 3 färger dessutom. så den är väldigt begränsad.
Jag överlever utan dessa grejjer.

Är det någon som kan kolla in det utförandet och se om något annat viktigt saknas gentemot en vanlig momentum som man kan bygga på lite som man vill.

Bilen är prissatt 329,000:- , Jag får 13% rabatt som Volvoanställd vilket gör att bilen kostar 287,000:-
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1256193
Viktigt är ju en bedömningssak. S90 är väldigt begränsad hur man än gör...
Intellisafe Surround, 4-zons klima och B&W-ljud hade jag nog lagt till, vilket är de (som jag hittar) stora sakerna som skiljer, men då krävs en annan motor.
Du gör inget dåligt köp med det du har tänkt, tvärt om!
För att göra den "lite roligare" hade jag valt Osmium grå (istället för vit & svart) spoiler på bakluckan, dubbla utblåsen och stänkskydd. Det sista går tyvärr inte ihop med hela stylingpaketet enligt Byggaren. Navi kanske ÅF ändå kan trycka in som ett renodlat tillbehör?
Märkligt att man inte ens kan få med en backkamera...?!
av Malmstroem
#1256195
Bilen byggs väl i Kina?

Då är det väl inte så konstigt att kampanjbilarna specas i förväg, byggs och skeppas till Sverige. Och då blir det svårt med individuella tillägg. I alla fall till det priset.
av dfa
#1256200
KenZoo skrev: fre 22 jun 2018, 01:54
Är det någon som kan kolla in det utförandet och se om något annat viktigt saknas gentemot en vanlig momentum som man kan bygga på lite som man vill.
Det är väl inget som saknas, men precis som du skriver kan du ju inte konfigurera den som du vill med fabriksmonterade tillbehör.

Glöm inte att du även har fria vinterhjul till 3:e Sept för S90 - är värt en del.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1256222
Är väl ett läge att få en skön bil till vettiga pengar. För det priset får man ju räkna med att göra avkall på prylar
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1256242
KenZoo skrev:Just nu har de erbjudande på S90 T4 Momentum Business Advance ,

dessutom ingår:
Drive mode settings,
Digital förardisplay på 12,3 tum
Dim- och kurvljus (LED).
Automat,
Metallic
Klimatpaket med Volvo On Call


Det går inte att lägga till tex helskinn eller navigator eller smartphone integration.
Det går bara att välja 3 färger dessutom. så den är väldigt begränsad.
Jag överlever utan dessa grejjer.

Är det någon som kan kolla in det utförandet och se om något annat viktigt saknas gentemot en vanlig momentum som man kan bygga på lite som man vill.

Bilen är prissatt 329,000:- , Jag får 13% rabatt som Volvoanställd vilket gör att bilen kostar 287,000:-
Det låter som ett väldigt bra pris. Min S90 (D4 dock) kostade hela 380' förra året.
Supernöjd med bilen.
av KenZoo
#1256288
Tack för er feedback, vi ska besöka bilia och framförallt provköra kärran, sen tar vi det därifrån


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av V70_2005
#1256306
Har den keyless?

Annars en:

”Volvo V90 Momentum Advanced Special Edition Automat
Momentum Advanced Special Edition ger dig elmanövrerad baklucka, nyckellöst system, komfortstol i halvläder, elmanövrerade ytterbackspeglar, 12-tum förardisplay, och parkeringssensorer fram och bak. Just nu ingår dessutom automat (D4 FWD), metallic och klimatpaket.

T4 FWD Kampanjpris från ca 359.900:- (Ord. pris 386.900:-)”

Med dina 13% blir det 313ksek +CarPlayerbjudandet för 1900:-.
av KenZoo
#1256367
V70_2005 skrev:Har den keyless? .
Den har keyless start.
Vi ska inte ha en kombi :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]